Zanimljivosti
U SAD-u stručnjaci za odnose s javnošću sve više nadmašuju broj novinara
Milionerski investitor Warren Buffett je pesimističan kada je u pitanju novinska industrija, u vrijeme kada stručnjaci za odnose s javnošću sve više nadmašuju broj novinara, piše agencija Blumberg.
Poslovi u odnosima s javnošću premašili su novinarske poslove za više od šest PR-ovaca na jednog novinara u prošloj godini, dok je taj omjer nekada bio dva naprema jedan.
Sa šest radnika za odnose sa javnošću na svakog reportera nije ni čudo da neki pisci u Americi ističu kako ih svakodnevno bombardiraju raznim pričama.
Međutim, izgleda da se odnos šest na jedan neće uskoro smanjiti, jer će se mogućnosti i prilike u odnosima s javnošću vjerovatno povećavati.
Zapošljavanje za stručnjake za odnose sa javnošću će se proširiti na 282,600 u 2026. godini, što je 9 odsto više u odnosu na 2016. godinu, prema projekcijama Ministarstva rada SAD-a. U međuvremenu, predviđa se da će se radna mjesta za novinare, dopisnike i analitičare za emitovanje vijesti smanjiti za 9 odsto na 45.900 u istom razdoblju.
Zaposlenost u novinama pala je za 23 odsto, na 88.000 u periodu od 2008. do 2017. godine, a broj novina opao je za 45 odsto, na 39.000, navodi se u studiji istraživačkog centra Pew.
Novinari koji traže posao nakon što su otpušteni ili su otišli iz redakcija koje se smanjuju, često se okreću odnosima s javnošću, izjavila je Amanda Benet, direktor Glasa Amerike i dobitnik Pulicerove nagrade.
"To je očigledno pitanje na strani ponude, a ne na strani potražnje", rekla je Benet.
Kompanije imaju tendenciju da angažuju interne ili eksterne PR stručnjake kako bi pomogli oblikovati i upravljati svojim imidžom. Neki, poput Starbucksa, čak su kreirali vlastite redakcije u kojima objavljuju originalni sadržaj.
Izvor: bloomberg.com