Frontal Blog Challenge
Što je više rodne ravnopravnosti, manje je žena u STEM-u
Novo istraživanje istražuje neobičan paradoks: U zemljama koje osnažuju žene, manje je vjerojatno da će neka od njih izabrati matematiku ili informatiku za buduće zanimanje.
Iako njihovi brojevi rastu, samo 27% svih studenata koji su se prijavili na AP Computer Science ispit u Sjedinjenim Američkim Državama su žene. Sljedeće brojke su još gore: Samo 18% diploma američkih studija iz informatike uzmu žene. Ovo se dešava u Sjedinjenim Američkim Državama, gdje mnogi muškarci s koledža sebe ponosno opisuju kao "muške feministe", a djevojke se uče da mogu biti sve što požele. Akronim ''STEM'' upućuje na ključne predmete svoga proučavanja. To su ''Science, Technology, Engineering and Mathematics'', odnosno, nauka, tehnologija, inženjerstvo i matematika.
Čini se da problem nije sposobnost djevojaka za STEM profesije.
Gledajući testne rezultate u 67 država i regija, otkriveno je da djevojčice u većini zemalja imaju dobre ili bolje rezultate od dječaka, a u gotovo svim zemljama djevojčice su bile sposobne za nauku i matematiku na fakultetskom nivou klase ako bi se upisali na njih. I što je ravnopravanija zemlja, mjereno Globalnim indeksom polnih razlika Svjetskog ekonomskog foruma, to je veći jaz između dječaka i djevojčica u nauci kao njihove najbolje teme. Većina polno ravnopravnih zemalja su tipične snježne utopije o kojima često slušamo, kao što su Švedska, Finska i Island. Turska i Ujedinjeni Arapski Emirati su među najjednostavnijim, prema Globalnom indeksu polnih razlika.
Zemlje koje imaju najviše ženskih maturanta u područjima poput nauke, inženjerstva ili matematike su baš neke od najmanje ravnopravnih zemalja. Smatra se da je to zato što zemlje koje osnažuju žene također ih osnažuju, indirektno, da odaberu karijeru u kojoj bi uživale najviše i bile najbolje u tome. Kažu da su zemlje s najvećom ravnopravnošću polova obično države blagostanja s visokim nivoom socijalne sigurnosti. Žene će prosto odlučiti slijediti svoju strast umjesto da rade ono što im ekonomisti preporučuju. U međuvremenu, manje polno ravnopravne zemlje također imaju manje socijalne podrške ljudima koji su, na primjer, nezaposleni. Zato djevojke u tim zemljama mogu biti sklonije da izaberu neku od STEM profesija, budući da nude bolju financijsku budućnost od slikanja ili pisanja.
Autor: Ivana Vasić
Izvor: theatlantic.com
#FrontalBlogChallenge
Više informacija o Frontal Blog Challenge-u možete pronaći direktno na portalu Frontal, ali i na društvenim mrežama prateći zvanični hashtag projekta #FrontalBlogChallenge.
Projekat se realizuje uz podršku Ambasade SAD u BIH
Povezane vijesti:
Naučite novi strani jezik prateći 4 koraka