Društvo
Šta su blogovi i kako donose zaradu?
U početku "web log" je podrazumijevao lični nalog u formi online dnevnika i blogeri su izvještavali o svom danu. Blogovi su bili samostalno sređivane komponente običnih veb-sajtova. Zahvaljujući napretku „alatki“ za sređivanje veb sadržaja omogućeno je širenje i popularizaciju vebova. Vremenom je od termina "web log" nastao termin blog koji je postao opšteprihvaćen.
Blog je moguće pokrenuti preko određenog blog softvera, kao što su WordPress, Blogger, Movable Type ili LiveJournal ili preko veb hosting servisa, kao na primjer DreamHost.
Preduzetnici su vrlo brzo prepoznali blog
kao marketinški potencijal i blog doživljava veliku ekspanziju. Sa
porastom popularnosti i njihova primjena počinje da se koristi u širem opsegu i
na kreativnije načine.
Zahvaljujući svojoj popularnosti
postaju i nezamjenjiv dio političkih kampanja od 2004.godine. Kao odgovor na novu ulogu blogova, u medijskom
svijetu počinju da se koriste kao instrument „razotkrivanja istine“, otvarajući teme o kojima mnogi ne žele da pričaju. Već od 2005.godine velike medijske kuće
pokreću blogove na svojim sajtovima, koje vode njihovi najistaknutiji novinari.
Sa druge strane mnogi ljudi su
još uvijek zbunjeni kada je u pitanju razlikovanje sajta od samog bloga. Postoje dvije bitne karakteristike koje
razlikuju blog od tradicionalnog veb sajta. Prije svega za blog je neophodno
izdvojiti znatno više vremena uređujući sadržaje i oni se dodaju više puta
sedmično. Drugi razlog jeste mogućnost tretiranja bloga kao svojevrsne društvene mreže,
jer dozvoljava interakciju čitalaca međusobno, ali omogućava i komunikaciju na relaciji čitalac-autor.
Preduzetnici su se okrenuli
blogovanju iz više razloga. Korisnici usluga vole nove sadržaje i načine
oglašavanja, a blog upravo pruža ovu mogućnost. On predstavlja dobar alat da se
na kreativan način korisnicima predstave usluge i proizvodi, što je rezultovalo
velikom interesovanju za blog.
Uz pomoć bloga uspostavlja se
veza sa potrošačem i gradi povjerenje. Blog omogućava poslodavcu da se približi
korisniku tako što će mu dozvoliti da se bolje upozna sa njegovim biznisom i da
ima uvid u vrijednosti, razvoj i kredibilnost njegovog rada.
Blogovi mogu biti dobar
instrument za donošenje zarade, ali i da direktno obezbijede zaradu. Pored
mogućnosti da reklamirate i prodajete svoje usluge i proizvode, moguće je postići
finansijsku dobit kroz ustupanje reklama i udruživanje sa drugim poslodavcima putem
blogova.
Glavne prednosti bloga jesu
fleksibilnost i prenosivost, što omogućava blogeru da radi iz bilo kojeg dijela
svijeta i u bilo koje vrijeme. Međutim, prije same odluke da napravite blog
neophodno je imati u vidu sljedeće :
1. Blogovanje zahtjeva puno
vremena. Da bi se postigao optimalni uspjeh i dosegao što veći broj korisnika
potrebno je redovno postavljati nove objave, koje će biti aktuelne i zanimljive.
U cilju navođenja ljudi da se iznova vraćaju vašem blogu potrebno je uložiti
vrijeme na objave i istraživanje o potrebama i željama korisnika.
2. Potrebne su dobre i kreativne
ideje za pisanje.
3. Najveću frustraciju izaziva sporost uspjeha. Potrebno je puno strpljenja, jer uspjeh dolazi sporo i postepeno, a potrebno je vremena da se izgradi povjerenje i uticaj kod korisnika kako bi blog donio značajnu dobit.
Blogovi predstavljaju zanimljiv i
inovativan način da ostvarite zaradu.
Ukoliko razmišljate da postanete
bloger i želite da učite o stvaranju viralnog sadržaja, blogu i zaradi od bloga, affiliate i content marketingu, SEO i web analitici, komunikacijskim krizama na internetu i tome kako ih rješavati, te o građanskom i političkom aktivizmu na internetu i društvenim mrežama prijavite se OVDJE
Izvor: thebalancesmb