Društvo

Легендарни „ћиро“ би могао да се врати на релацију Сарајево – Пале

Након што је ускотрачна пруга Сарајево – Добрун, преко Пала, укинута прије тачно 40 година, власти у Источном Сарајеву и Сарајеву, уз подршку локалних заједница, дошле су на идеју да врате легендарног „ћиру“ на стару трасу.

У овом случају, дужина трасе би била краћа. Прва станица би била на излазу из Сарајева, те би „ћиро“ ишао старом ускотрачном пругом, кањоном ријеке Миљацке до посљедње станице у насељу Јахорински поток. Са ове тачке, туристи би гондолом из Ски центра „Равна планина“ ишли ка Јахорини.

Реализацијом ове идеје бави се Удружење грађана „Ћиро“, које је припремило пројектну документацију, те сада траже подршку општина кроз које би пругла пролазила, као и подршку градова Источно Сарајево и Сарајево, како би пројекат могли да кандидују за средства из ИПА фондова.

О овом пројекту већ је било ријечи на недавно одржаном састанку челника градова Источно Сарајево и Сарајево, као и представника Жељезница Републике Српске, предузећа Енергоинвест Сарајево, Удружења „Ћиро“ и власника компаније „Мајнекс“ у чијем је власништву Ски центар „Равна планина“.

На састанку је констатовано да би реализација ускотрачне пруге од Сарајева до Пала, односно Равне планине, била веома значајна за оба града.

Градоначелник Источног Сарајева Ненад Вуковић нагласио је да се ради о веома значајном пројекту, од којег би сви грађани имали користи, посебно општине Источни Стари Град и Пале, са чијим ће начелницима разговорати на ову тему.

И у Жељезницама Републике Српске сматрају да би реализација пројекта и успостављање ускотрачне трасе Сарајево – Пале донијело вишеструку корист на подручју Сарајевско-романијске регије.

„Сва неопходна инфраструктура већ, највећим дијелом, постоји.  Нема сумње да ово у будућности може бити веома значајна инвестиција, која може допринијети развоју ових простора. Мокра Гора није имала овакву инфраструктуру, нити овакве услове. Сада на потезу којим пролази та пруга нема незапослених, мјештани су потпуно искористили могућности које су им пружене“, рекао је Шијак на поменутом састанку одржаном у Источном Сарајеву.

Према информацијама са тог састанка, за реконструкцију постојеће инфраструктуре било би потребно око шест милиона марака, док би ускотрачна пруга доносила профит од око 1,5 милиона КМ годишње.

Градња ускотрачне пруге Сарајево – Добрун преко Пала почела је 1902. године. Пруга је укинута 1. јула 1978. године, чиме је око стотину паљанских радника остало без посла, а око 500 чланова њихових породица без средстава за издржавање.

Тај се потез тадашње СФР Југославије ничим није могао оправдати. Дневно је саобраћало око 40 композиција у оба правда, кроз паљанску жељезничку станицу, или приближно, сваки пола сата у једном од праваца „тутњао“ је легендарни „ћиро“.

Да ли ће опет „тутњати“, овог пута за туристичке потребе, видјећемо од исхода даљих састанака између градова Источно Сарајево и Сарајево.

 

Фронтал/Миљан Рашевић

 

Twitter
Anketa

Da li će novi američki predsjednik Donald Tramp učiniti svijet boljim mjestom za život?

Rezultati ankete
Blog