Društvo

Milenijalci su budućnost svake uspješne organizacije

Pod pojmom milenijalac se podrazumijeva generacija ljudi rođenih od ranih osmadesetih do ranih dvijehiljaditih godina. Oni pokazuju neke potpuno specifične osobine u odnosu na prethodnu „generaciju iks“ (ljudi rođeni u šezdesetim i sedamdesetim), kao i na onu prije nje „bejbi-bum“ generaciju, koju čine ljudi rođeni nakon drugog svjetskog rata.

Prema nekom uvriježenom mišljenju milenijalci su osobe koje su u neku ruku neodgovorne, neprestano mijenjanju poslove, vise na društvenim mrežama, te za svaku životnu situaciju imaju mobilnu aplikaciju. Da je situacija potpuno drugačija u stvarnosti, te da će prema nekim istraživanjima u Americi do 2025. godine upravo milenijalci činiti do 75% radne snage, u svom tekstu za The Forbes piše Grant Freeland, ističući kako su upravo milenijalci najbolji zaposlenici.

Jasno, svi mi radimo za novce kako bismo pokrili osnovne životne izdatke ali ako imamo sreću i radimo poslove koje iskreno volimo i u kojima uživamo, nikada nam ne pada teško ako se moramo potruditi malo više. Podrška i priznanje nadređenih je ono što nas na kraju krajeva i pokreće da u svojim poslovima budemo uspješni.

Freeland navodi kako su milenijalci postali velika i značajna komponenta svake organizacije. To je uočljivo već godinama i sada je već prešlo u normalno stanje. „Na početku su nam govorili kako je ta generacija nesposobna, orjentisana isključivo k  sebi, te da ima tanku kožu i ne može podnijeti kritiku na vlastiti račun a da se ne raspradne. Čak su ih pogrdno zvali – generacija snježna pahulja. Tako etiketiranje ne samo da je nezahvalno nego i nepošteno. To su loše pretpostavke koje zanemariju činjenice koliko dobroga oni donose jednoj organizaciji.“, navodi Freeland. 

Milenijalci se ne razlikuju od prethodnih generacija. Kada ih se pomnije sagleda dolazite do zaključka da žele upravo ono što su i drugi prije njih, a to je zadovoljavajuća karijera s mogućnošću napredovanja kako profesionalno tako i financijski. Rijetko koji će se od njih odlučiti za promjenu poslodavca ako organizacija kao i njegovi nadređeni imaju sluha za njihove zahtjeve, te prema Freelandovom mišljenju se poslodavci trebaju polako prilagođavati njihovoj generaciji. Ne smije se zanemariti ni činjenica da upravo starije kolege mogu mnogo toga naučiti od milenijalaca, posebno kada je riječ o najnovijoj tehnologiji i promociji proizvoda i projekata online, a u čemu su milenijalci pravi magovi. 

Freeland ističe kako će mudri poslodavci upravo prema milenijalcima vremenom mijenjati koncept svog poslovana i to zbog dva veoma bitna razloga: 1. milenijalci predstavljaju budućnost njihovih firmi a ne oni; 2. oni donose mnoge benefite. 

Ono što je jako važno je to da milenijalci mnogo bolje razumiju klijente i njihove potrebe nego što su to nekada činile generacije prije njih, ali i da su oni danas mnogo više motivisani i fokusirani na krajnji cilj. Prema članku Harvard Business Review-a iz 2014. milenijalci smatraju da će „biznis a ne vlasti imati najveći uticaj na rješavanje najvažnijih izazova društva, te da bi oni željeli biti dio tog procesa.“ To znači da oni žele da organizacije koje ih zapošljavaju kao i njihovi nadređeni budu dio tog procesa. Ovo predstavlja win-win situaciju, budući da organizacije koje imaju cilj i organizacije koje imaju angažovane zaposlenike, imaju veću financijsku dobit od drugih organizacija.

I dok u zemljama Balkana se zakoni mijenjaju kako bi se na vodećim pozicija ostalo što duže, mimo zakonskih odredbi, u šefovske fotelje su u svijetu već davno zasjeli mladi vizionari željni promjena.

 

IZVOR:https://www.forbes.com/sites/grantfreeland/2018/08/27/why-millennials-make-great-employees/?ss=leadershipstrategy#2b39bb5b60de 

 

Frontal/Toni Sarajlić
 
Twitter
Anketa

Da li će novi američki predsjednik Donald Tramp učiniti svijet boljim mjestom za život?

Rezultati ankete
Blog