Društvo
Pivom protiv smoga
Naša svakodnevnica je haotična. Odlasci na posao svaki dan. Briga o djeci koju treba odvesti u vrtić ili školu. Pranje. Peglanje. Kuhanje. Čišćenje i pospremanje kuće. Jako malo vremena ostaje da se posvetimo porodici, prijateljima ili nama samima. Odakle još da nađemo vremena za brigu o okolini?! OK, jasno da pazimo gdje odlažemo smeće, da što manje gazimo zelene površine ali naša briga o okolini uglavnom tu i završava.
Iz godine u godinu svi veći gradovi u Bosni i Hercegovini se suočavaju s problemom zagađenosti vazduha. Fabrike koje bez velikog nadzora i kazni same postavljaju filtere na dimnjake a koji očigledno ne služe svrsi, velika količina automobila koji ne zadovoljavaju ni minimum ekoloških propisa su samo mali dio faktora koji dovode do činjenice da se stanovništvo već s dolaskom prvih hladnijih dana počinje gušiti u smogu. Možda najgore stanje svake godine preživljavaju stanovnici Sarajeva, koji zbog smoga i standardne sarajevske magle ne mogu vidjeti prst pred nosom. Sjetimo se samo pokušaja vlasti u Sarajevu 2016. godine da ponovno uvede par-nepar način vožnje, kako bi se barem pokušalo smanjiti zagađenje u glavnome gradu BiH, a u kojem se prema procjenama svakodnevno kreće oko 150.000 automobila.
Da situacija nije ništa bolja u drugim evropskim metropolama pokazuje najnovija reklama koja je postala svojevrstan hit u Pragu. Češki glavni grad se iz godine u godinu suočava sa zagađenjem koje se povećalo dolaskom sve većeg broja turista koji okupiraju ovaj evropski dragulj ali i povećanjem ličnih atomobila kojima građani svakodnevno odlaze na posao. Naime, kako bi se situacija popravila, stanovništvo napokon više počelo razmišljati o okolini, vlasti Praga su zajedno sa jednom od pivara došli na ideju napraviti takmičenje među velikim kompanijama.
Kampanja pod nazivom „Pivem Proti Smogu – Pivom protiv smoga“ treba potaknuti zaposlenike da ostave lične automobile kućama te na posao idu pješice ili javnim prijevozom. Kompanija koja pobjedi u ovom takmičenju će dobiti besplatnu zalihu piva namijenjenu zaposlenicima koji više na posao ne dolaze automobilima. Nadležni su ovu malo komičnu akciju objasnili riječima kako su tražili „nekonvencionalni način da se pokrene tematika zagađenja vazduha, te da je pivo „Praški pješak“ idealna prilika za to.“
FOTO: Kampanja praške pivare / metro.cz
Nismo sigurni kakav bi bio rezultat da se ovakva akcija pokrene na našim prostorima ali ne dvojimo kako bi je većina stanovništva s oduševljenjem prihvatila.
Frontal/Toni Sarajlić
Izvor: woman.at