Republika Srpska

Autoputem mjesečno prokrstari 251.526 vozila

Protok saobraćaja na dionicama autoputeva u Republici Srpskoj veći je u odnosu na prošlu godinu, budući da je u prvih sedam mjeseci prosječno na mjesečnom nivou zabilježeno 251.526 vozila, dok je lani bilo 203.420, potvrđeno je "Nezavisnim" u "Autoputevima RS".

Na kraju sedmog mjeseca broj vozila na autoputevima iznosio je 1.760.687, a tokom 2017, prema zvaničnim podacima Odjeljenja za naplatu putarine u Javnom preduzeću "Autoputevi RS", kroz naplatne stanice prošlo je 2.441.036 vozila.

Kako navode u ovom preduzeću, u RS je, trenutno, u upotrebi nešto više od 80 kilometara autoputa, a riječ je o dva, i to E661 Gradiška - Banjaluka i "9. januar" Banjaluka - Doboj.

Milija Radović, predsjednik Agencije za bezbjednost saobraćaja RS, rekao je da se povećanjem mreže autoputeva smanjuje broj saobraćajnih nezgoda, jer su na ovim saobraćajnicama odvojeni smjerovi kretanja i nema sudara iz suprotnih pravaca, koji su najčešći i najopasniji.

"Zbog svojih konstrukcionih karakteristika, širine saobraćajnih traka i svih ostalih pogodnosti autoputevi su znatno bezbjedniji u odnosu na magistralne puteve", kaže Radović.

Dodaje da su među najopasnijim dionice Klašnice - Prnjavor i Klašnice - Nova Topola.

"Jedna od njih već ima autoput, a očekujemo da će biti spojen i autoput Banjaluka - Prnjavor s postojećim Prnjavor - Doboj. Očekujemo da će dio saobraćaja s magistralnog puta Klašnice -Prnjavor odnosno Banjaluka - Prnjavor preći na autoput. Samim tim smanjiće se opterećenje i broj saobraćajnih nezgoda", kaže Radović.

Ističe da su prednosti autoputeva brojne pa putarine od 2,5 ili četiri KM mogu da uštede gorivo, vrijeme, smanje rizik od nezgoda ili, pak, kazni, jer u žurbi na magistarlnom putu pritisnemo više po gasu na mjestu gdje je ograničena brzina kretanja.

Takođe, očekuje i da će politika korištenja autoputa biti prilagođena ljudima koji ga koriste svakodnevno za odlazak na posao, kako bi im bila umanjena putarina, a na taj način bio bi povećan broj onih koji bi prešli s magistralnog na autoput.

"Zbog onih koji žive u Gradišci, a rade u Banjaluci i svakodnevno putuju, uzimajući u obzir da im je putarina skupa i da im se ne isplati, za očekivati je da će se unaprijediti ta politika po uzoru na neke druge zemlje, na primjer uvođenjem godišnjih vinjeta i karata", kaže Radović.

Jedan vozač koji svakodnevno iz Gradiške ide u Banjaluku je Vladimir G. On na posao ide magistralnim putem jer mu, kako kaže, putarina od pet KM na autoputu ne ide u prilog i ne uštedi mu dovoljno goriva da to nadoknadi.

"Jeste da je magistralnim putem veći protok saobraćaja i vožnja traje nešto duže, ali to je neznatno u odnosu na putarinu, koja je preskupa. Zamislite kad bih svakodnevno plaćao pet KM. To je za naš standard previše. Da bar uštedim puno vremena... Ovako, razlika je stvarno minimalna", kaže ovaj mještanin Gradiške.

Njegovo mišljenje dijeli i Renata M. iz Laktaša, koja putuje u Gradišku, a koja takođe izbjegava autoput zbog putarine.

"Koristim stari put. Nije gužva, a i dođem brzo. Autoput mi i ne uštedi toliko vremena, jer je uključenje na njega izvan centra Gradiške, pa dok dođem do njega treba mi 15 minuta, a novac pogotovo na tolikoj relaciji ne štedim", kaže ona.

 

Izvor: Nezavisne
Twitter
Anketa

Da li će novi američki predsjednik Donald Tramp učiniti svijet boljim mjestom za život?

Rezultati ankete
Blog