Zanimljivosti
Švajcarski naučnici pronašli formulu za samoobnavljajući asfalt
Švajcarski istraživači tvrde da su pronašli formulu za (samoobnavljajući ) asfalt, koji sam sebe može da popravlja tj. sam "krpi rupe".
Iako za sada ne postoji prikladniji i bolji način za popravljanje i gradnju puteva, asfalt i dalje ostaje najbolji i najjeftiniji materijal za pravljenje čvrstih puteva.
Asfalt kao materijal je dosta osjetljiv na toplotu, led, ultraljubičastu svjetlost i mehaničke udare, putevi od tog materijala imaju relativno kratak životni vijek i iziskuju popravke i zamijenu u redovnim vremenskim razmacima.
Sada, su istraživači u Švajcarskoj patentirali su metodu odnosno asfalt koji se samoobnavlja tj. "krpi" pukotine u asfaltu kako bi se spriječilo stvaranje novih pukotina te bi tako ovo otkriće moglo udvostručiti životni vijek puteva uz pomoć ove tehnologije.
Sadržaj asfaltnog betona koji se danas upotrebljava za puteve je mješavina lomljenog kamena i polučvrstog materijala pod nazivom asfalt ili bitumen, koji služi kao vezivni materijal.
Taj materijal se brzo hladi i stvrdne stvarajući glatku površinu za automobilske gume. Ipak, tokom vremena sunce, voda, led i teška vozila izazivaju pukotine, koje se šire te tako stvaraju neželjene rupe na putu.
Etienne Jeoffroy iz Laboratorije složenih materijala u ETH-u Cirihu (Švicarski institut za nauku o materijalima), dio je tima koji je stvorio magnetni nano-particijski aditiv koji daje asfaltna svojstva "samoobnavljajućeg asfalta".
Istraživači tvrde da bi precizne količine nanočestica željeznog oksida pomiješanog s bitumenom mogle pomoći stvaranju samoobnavljajućeg asfalta sa tako malim zagrijavanjem, pomoću malog magnetskog polja koje bi topilo bitumen i zatvaralo pukotine.
"Ideja je da imamo nanočestice spojene s ovim vezivom bitumenom" izjavio je Jeoffroy.
"Zahvaljujući ovom jednostavnom procesu, putevi bi bili zatvoreni samo nekoliko sati. Kamioni sa magnetnim poljem bi poslije svega nekoliko sekundi zagrijali put do temperature na kojoj bi vezivni materijal prešao u tečno stanje", kažu švajcarski naučnici.
Jeoffroy je na kraju dodao da se nanočestični aditiv se može koristiti i na postojećim putevima kako bi pomogao u popravljanju rupa ponašajući se kao koštana koža kako bi se stvorio novi zaštitni sloj površine puta.
Tim švajcarskih naučnika - istraživača, koji su stvorili samoobnavljajući asfalt sada želi raditi sa komercijalnim partnerima koji mogu pronaći najisplativiju metodu korištenja ove tehnologije na putevima to jeste, u praksi.
Izvor: sputnik