Vijesti

Nasufović: Neozbiljan stav IZ BiH onemogućio pomirenje

Reis Islamske zajednice Srbije Sead Nasufović ocenio je neozbiljnim stav Sabora IZ BiH prema kojem ta verska zajednica ne priznaje Rijaset IZS, sa sedištem u Beogradu i Novom Pazaru, jer su time, kako kaže, onemogućili zamah pomirenja koji je IZS imala „u svojoj glavi i srcu”. Nasufović je za Tanjug rekao da ga je saopštenje IZ u BiH rastužilo i kao čoveka, te nateralo da se zapita: „Čemu sve to”?.

„Jer mi kao tradicionalna IZ taman smo u svojim glavama planirali i maštali da krenemo jednim dobrim, otvorenim putem saradnje sa svim islamskim zajednicama, a na prvom mestu bi to bila IZ u BiH”, kazao je Nasufović.

Sabora IZ BiH pozvao je, naime, početkom jula nadležne u Srbiji da se ne mešaju, kako su naveli, u poslove Islamske zajednice, te poručili da je IZ u Srbiji na čelu sa muftijom Mevludom Dudićem, kao organski i istorijski deo IZ BIH, jedina legalna i legitimna islamska zajednica na prostoru Srbije.

„Sve druge pokušaje organizovanja islama na tom području smatramo nelegitimnim i štetnim za islam i muslimane u Republici Srbiji, muslimani u Srbiji imaju samo jednog reisa, Huseina Kavazovića, vrhovnog poglavara IZ u BiH, samoproglašavanje pojedinaca ovom titulom predstavlja bezobzirnu zloupotrebu”, ističe se u reagovanju Sabora IZ BiH.

Nasufović, međutim, veruje da je to saopštenje došlo pod pritiskom Islamske zajednice u Srbiji, koja, prema njegovim rečima, deluje kao „privatna islamska zajednica”.

On kaže da čim Srbija od njih nešto zatraži oni kažu:"Izvinite, naše sedište je u Sarajevu”. A kada im se sa nekim zahtevom obrati reis Husein Kavazović oni, pak kažu: „Izvinite, mi živimo u drugoj državi - Srbiji”.

Na taj način, kaže Nasufović Islamska zajednica u Srbiji na čelu sa Dudićem izbegava svaku odgovornost.

„Zato želim da poručim da je Islamska zajednica Srbije hiljadu puta veći prijatelj IZ u BiH od IZuS, koju Sarajevo smatra svojom”, jasan je Nasufović, koji u prilog tome dodaje da je odnos IZS sa Sarajevom iskreniji, „islamski i bratski” i bez ikakvih kalkulacija - političkih ili finansijskih.

Nasufović je uveren da će, kada dođe do susreta predstavnika dve islamske zajednice, IZS i IZ BiH, a uveren je da će do tog susreta doći, to će biti prvi ozbiljan korak ka ujedinjenju muslimana.

„Ono što Islamska zajednica u Bosni ne zna ili neće da zna je da je IZS stara 148 godina. Ovo govorim jer naša javnost, na primer, ne zna da pitanje dve islamske zajednice u Srbiji jeste pitanje koje se davno razmatralo na najvišim nivoima i u samoj državi”, naveo je novoizabrani poglavar IZS.

Nasufović, naime, tvrdi da je Vlada Srbije 2010. osnovala posebnu stručnu komisiju koja je imala zadatak da ustanovi koja od dve islamske zajednice, IZS ili IZuS, ima pravo da kaže da je tradicionalna verska zajednica muslimana Srbije, odnosno koja od njih ima pravo da se pozove na istorijski kontinuitet i pravni legitimitet IZ Srbije.

Komisija je, kaže, radila danima s tim da je IZS imala svog predstavnika u njoj, dok je IZuS je odbila da učestvuje u njenom radu.

„Danas to meni daje za pravo da kažem da IZuS ućuti i prestane da govori, kada mi ispred sebe imamo jedno stvarno činjenično stanje. Kada pričamo jezikom argumenata, jezikom dokaza onda tu nastupa tišina. Mi smo s te strane u potpunosti u miru, jer znamo ko smo”, poručio je Nasufović.

Istakao je da Rijaset IZS ni na koji način ne ugrožava Rijaset IZ BiH.

Nasufović kaže da ne voli da se bilo šta i na bilo koji način prelama preko leđa Bošnjaka i zato je, dodao je, spreman na saradnju sa IZ u BiH u svakom smislom i duhovnom i administrativnom i svakom drugom, koji će doprineti boljem životu muslimana u regionu.

„Ali, da mi kao verski poglavari ističemo nacionalnost pre vere to je jedna teška greška suprotna Kuranskom učenju”, naveo je Nasufović, koji kaže da jedna trećina muslimana u Srbiji jesu Bošnjaci, ali to Bošnjcima, kako kaže, ne daje za pravo da budu dominantna nacija koja će nametati svoje stavove, običaje, kulturu i tradiciju kroz formu vere.

Ističe, da Islamska zajednica Srbije funkcioniše u okviru granica Srbije i da je, kako kaže, pokazala da ima način da uspostavi jedinstvenu islamsku zajednicu kroz postojanje jakih mešihata u Sandžaku, Preševu, Bujanovac i Medveđu i jakog mešihata sa sedištem u Beogradu.

Govoreći o ujedinjenju sa IZ u Srbiji, Nasufović ima rezerve jer kaže da bi se oni, koji predvode tu islamsku zajednicu teško odrekli svih blagodeti ovog života koji uživaju, zarad ujedinjenja.

Da takva želja kod njih postoji, Nasufović veruje da bi se ona davnih dana i dogodila. Uveren je, kaže, da svi dobro znaju da je verska zajednica na čijem je čelu jedina kojoj bi i oni trebalo da pripadaju i u okviru koje bi trebalo da deluju.

„Ovako oni deluju kao politička baza jedne stranke, a to je nešto što je nedopustivo”, rekao je Nasufović i dodao da bi pomirenje zapravo značilo mirenje sa desetak petnaest njih na funkcijama, ne računajući imame.

Upitan za položaj muslimana u Srbiji, Nasufović kaže da smatra da je on „generalno jako dobar”, iako IZS, kako je rekao, ima određenih problema koji treba da se reše, a jedan od tih problema i za IZS najvažniji je upis te verske zajednice u registar crkava i verskih zajednica, prenosi Tanjug.

Izvor: Politika.rs
Komentari
Twitter
Anketa

Gdje bio trebao biti izgrađen nacionalni stadion u Bosni i Hercegovini?

Rezultati ankete
Blog