BiH
Konkurencijsko vijeće BiH kaznilo "Audience measurement" zbog nezakonitog poslovanja
Konkurencijsko vijeće Bosne i Hercegovine je 30. marta, na osnovu zahtjeva televizije PINK BH, agencije Fabrika, programa PPlus, agencije S.V.-RSA, televizije Hyat i agencije Direct Media, izreklo novčanu kaznu od 30.000 KM (15.000 eura) kompaniji Audience Measurement zbog nezakonitog poslovanja. Istim rješenjem i direktor ove kompanije Damir Avdić, kažnjen sa 5.000 KM.
Protiv ovog rješenja nije dozvoljena žalba, a kazne moraju biti uplaćene u roku od osam dana, od dana izdavanja rješenja.
Audience Measurement zloupotrijebio je svoj položaj na relevantnom tržištu pružanja usluga mjerenja gledanosti televizijskih programa u Bosni i Hercegovini na način da je prema klijentima primijenio različite uslove za istu ili sličnu vrstu poslova čime ih je doveo u neravnopravan i nepovoljan konkurentski položaj.
Konkurencijsko vijeće BiH je u obrazloženju na 39 strana navelo niz nepravilnosti o monopolističkom ponašanju Audience Measurementa koje su u postupku navodili podnosioci zahtjeva: uslovljavanje potpisivanja ugovora po sistemu uzmi ili ostavi, neutemeljeno mijenjanje cijena tokom godine, zabrana pristupanja podacima u proteklom vremenu za koje su korisnici platili istraživanje gledanosti, ucjenjivanje ukidanjem podataka povezanim licima ukoliko jedan korisnik odustane od ugovora, nanošenje poslovne štete podnosiocima zahtjeva svojim činjenjem i niz drugih nepravilnosti u radu.
Audience Measurement je licencni partner globalne kompanije za istraživanje gledanosti televizijskih programa Nielsen.
Izvor: Media Marketing