Svijet
Gej muškarci u poslovnom sektoru diskriminisani
Kada američki političari, tv-ličnosti ili čak sveštenici priznaju da su gej, to je jedva naslov u novinama. Međutim u korporativnom svijetu je drugačije, piše The Economist
Sve dok direktor firme Apple Tim Cook nije 30. oktobra rekao da je gej, sve do tada nije bilo direktora sa Fortunove liste 500 najuspješnijih firmi koji je otvoreno homoseksualac.
Prelazak ove granice istovremeno govori o tome koliko su se uslovi za ljude koji su na rukovodećim pozicijama a koji su gej popravili, ali ukazuje i na to koliko je ova situacija nepravedna za ostatak populacije.
Optimisti potez Tima Cooka vide kao vrh ledenog brijega: s obzirom da je prosječan direktor neke firme ima preko 50 godina, drugi koji su gej proveli su decenije skrivajući svoju seksualnu orijentaciju i teško da će se o tome izjasniti nakon te dobi.
Nekad su poslodavci izbjegavali da zapošljavaju gej osobe iz straha da ne odbiju mušterije. John Brown, koji je bio na čelu firme BP, dok se nije izjasnio o svojoj seksualnosti 2007., a koja je bila smještena u konzervativnom Arkanzasu, odbio je poziv da se pridruži odboru firme zbog "religiozne ljevice".
Ovakve stvari danas djeluju neutemeljene: skorašnje kampanje da se bojkotuju Starbucks i Target zbog njihovih prijateljskih stavova prema gej populaciji, imaju malo uticaja.
Broj američkih firmi koje su dostigle indeks 100 na ljestvici Human Rights Kampanje za jednakost u poslovnom svijetu, a u koju spada i prihvatanje gej osoba, porastao je sa samo 13 u 2002. godini na čak 304 firme.
Neki su poslodavci čak počeli da traže gej menadžere. 2012 je firma Heidrick & Struggles osnovala podfrimu koja se bavila traženjem "gej talenata".
Poslodavci iz različitih razloge traže homoseksualce. Neki misle da će im posao ići bolje ako im je radna snaga raznolika kao i klijenti. Jedno istraživanje pokazalo je da su zaposlenici bili sretniji radeći za gej gazde, nego za heteroseksualce.
Možda najjači argument je da su homoseksualci diskriminisani i da je zbog toga njihov talenat nedovoljno iskorišten: druga istraživanja pokazala su da gej muškarci zarađuju od 10-32% manje od heteroseksualnih kolega u sličnim poslovima.
Iako se politika zapošljavanja, kao što je pružanje medicinskih beneficija gej partneru, brzo mijenja, korporativne kulture se sporo razvijaju. Nije slučajno što je prva velika kompanija sa deklarisanim homoseksualcem nekoć imala slogan "Think Different" (Misli drugačije).
U svojoj knjizi, "The Glass Closet”, John Browne napominje da dvije petine gej, biseksualnih i transrodnih Amerikanaca na poslu i dalje krije svoje opredjeljenje. Iako se i banke trude da budu 'gay-friendly', on smatra da mnogi za svaki slučaj još uvijek šute o svojoj seksualnosti.
Kenji Yoshino sa Pravnog fakulteta Univerziteta u New Yorku primjećuje tendenciju da oni koji se više ne kriju, postaju sve otvoreniji među kolegama, sve dok ne postanu kandidati za napredak u karijeri, kada opet počnu skrivati svoju seksualnost. Prihvaćanje gej ljudi u poslovanju raste, ali još uvijek ima prostora za napredak.
izvor: Oslobođenje