Zanimljivosti
Četiri "provaljena" mita o autima
Mnogi vozači čitav život provedu a da ne nauče najosnovnije održavanje auta i voze okolo tako bez problema. Ali čak i oni vozači koji čitav život provedu u blaženom neznanju znaju da cijene korisne savjete koji će da im budu od koristi.
Istražujući pitanja i odgovore zajednice sajta Quora.com BBC je sastavio najbolje odgovore na neke uvriježene pretpostavke o autima i o tome kako ih treba tretirati.
Vaš motor ne treba više zagrijavati
Kad temperatura
padne vozači su navikli da dozvole svojim autima par minuta da rade prije nego
što krenu na put. Ali ukoliko vam nije namjera da zagrijete unutrašnjost ne
morate to da radite, jer moderni automobili su spremni za vožnju istog trenutka
kad se upale.
Kod starijih
automobila karburatori asolutno trebaju zagrijavanje zato što su navikli na
konstantan odnos vazduha i goriva. „Ako auto ne bi bilo zagrijano motor bi
počeo da se guši“, kažu na ovom sajtu. Ali tokom osamdesetih godina proizvođači
auta su se pomjerili od karburatora ka sistemima ubrizgavanja goriva i u
skorije vrijeme su usvojili rješanja u kojima se gorivo ubrizgava direktno u
cilindre, upravo tamo gdje je napotrebnije.
„Premium“ ne znači „bolje“
Motori visokih
performansi možda traže baš to, ali za većinu auta na putu „premium“ gorivo
uopšte ne čini motor čišćim niti bude uspavane konjske snage na niskooktanskim
formulama.
„U stvarnosti,
ako auto zaista nije dizajnirano za ’premium’ gorivo, to je jednostavno bacanje
para“, kaže jedan od korisnika ovog foruma dodajući da većina sastojaka goriva
u razvijenom svijetu već sadrži odgovarajuće aditive i deterdžente koji čine
motor čistim.
Mijenjajte stare gume čak i ako je trag dobar
Možda ste čuli za
stari test sa novčićem. Onaj koji kaže da stavite novčić uspravno u trag koji
koji guma ostavi na nekoj mekšoj površini. Ako se vrh novčića vidi onda je guma
istrošena i treba je mijenjati. Ali šta ako se je trag dobar, ali je guma
stara?
Jedan od
korisnika predlaže mijenjanje guma nakon pet ili šest godina: „Guma će početi
da se mrvi nakon ovog perioda i nije više pouzdana kao na početku.“
„Pumpanje“
kočnica je beskorisno – osim kad nije
Koji je najbolji
način da povratite kontrolu nad autom kad vam se desi da auto prokliže? Ima
više načina, ali mnogi kompetentni preporučuju ovaj koji će uvijek da važi.
Carol Frome kaže
da ako se nađete u situaciji da klizite po ledu nikad ne pritišćete naglo
kočnicu. Naprotiv, naglo stiskanje bi moglo još više da pošalje auto sa svoje
putanje na stranu. Ali lagani pritisak, kako ona kaže, relativno je lak lijek.
Prije ABS
sistema, vozači su morali da pritišću i otpuštaju kočnice, ali sada ABS to radi
za njih – mnogo brže i efektivnije. Ako vaš auto ima ABS – a većina auta u
proizvedenih u zadnjih 15-20 godina ima – onda lagani pritisak kočnice u
kombinaciji sa blagim okretanjem volana možda da bude sasvim dovoljan da se
sačuvate auto i vi.
Izvor: BBC