Svijet
Oktoberfest: Slavlje života na bavarski način
Četiri udarca bila su dovoljna gradonačelniku Minhena Diteru Riteru (Dieter Reiter) da otvori prvo bure piva i uz povik: "O'zapft is!" (Otvoreno je!) i označi početak ovogodišnjeg Oktoberfesta, 181. po redu. Ovaj svojevrsni bavarski brend i jedan od najvećih festivala na svijetu počeo je 20. septembra, a trajaće do 5. oktobra.
Terezine livade
Kao i svaki put, brojni posjetioci iz svih dijelova svijeta imaju priliku uživati u gurmanskim specijalitetima - od pečenih volova, kobasica i koljenica, do licitarskih srca, mirisnih slatkiša i drugih bavarskih specijaliteta dok atraktivne bavarske konobarice, noseći i po desetak krigli u rukama, oduševljavaju istinske pivopije.
Oktoberfest, važan dio bavarske kulture, održava se skoro dva vijeka, a njegova tradicija seže do 1810. godine i velike konjičke trke na svadbi prijestolonasljednika Ludviga Bavarskog (Ludwig) i princeze Tereze Saksonske (Therese of Saxe-Hildburghausen), zbog čega se poljana na kojoj se održava naziva "Terezine livade".
Postojala je ideja da se svake godine održava zabava u znak sjećanja na ovo vjenčanje koja bi trajala nekoliko dana. Ona je do današnjeg dana preinačena u šesnaestodnevni festival koji lokalno stanovništvo jednostavno naziva "Wiesn".
Do 1819. na njemu su održavane konjske trke, a konzumacija piva bila je dozvoljena samo izvan same manifestacije. Nakon te godine, odlučeno je da se trke ukinu, a njih su zamijenili pivski štandovi. I dok ga mnogi zbog toga tumače kao festival piva, Oktoberfest zapravo je narodni festival koji, prvenstveno, slavi bavarske tradicije.
Jedna od njih upravo je i prepoznatljivo pivo koje se za festival proizvodi isključivo u pivovarama koje se nalaze u Minhenu, a izdvaja se većim dijelom alkohola, od 6 do 8 posto. U nešto više od 200 godina koliko postoji, Oktoberfest nije održan 24 puta. To se 1854. i 1873. godine desilo zbog velike epidemije kolere, jednom zbog Francusko-pruskog rata 1870. godine i nekoliko godina tokom i nakon dva svjetska rata.
Njegovo održavanje dovedeno je u pitanje i 2001. nakon terorističkih napada na Njujork i Vašington 11. septembra te godine. Tada se nametnula dilema može li se uopšte slaviti ili zbog solidarnosti i sigurnosti treba izbjeći manifestaciju i masovno okupljanje ljudi, koje bi bilo zgodna meta za napad.
- Slavlje radosti života ne može se otkazati - izrazila je tada odluku da se festival, ipak, održi Gabrijela Vajsheupl (Gabriele Weishäupl), koja je kao šefica turizma bila odgovorna i za Oktoberfest do 2012. godine.
Djelo terora
Strah je, vjerovatno, bio uzrokovan i sjećanjem na nemili događaj iz 1980. kada je 26. septembra 13 osoba poginulo, a stotine povrijeđeno nakon eksplozije improvizirane naprave na glavnom ulazu na Oktoberfest. Jedno od najpogubnijih djela terora u njemačkoj poslijeratnoj istoriji pripisano je desničarskom ekstremisti i studentu Gundolfu Keleru (Köhler), no još izaziva kontroverze.
Uspješnost festivala svake godine mjeri se posjećenošću, ali i litrima popijenog piva, vina i drugih napitaka, hiljadama pari pojedenih kobasica te pilića, ribe i volova. Zbog toga zanimljivi su podaci iz 2004., u novijoj istoriji jedne od najuspješnijih godina za festival.
Te godine tokom 16 dana popilo se 5,5 miliona litara piva, 35 hiljada litara vina, 20 hiljada boca šampanjca, 200 hiljada šoljica kafe i čaja te 700 hiljada boca vode i limunade. Pojedeno je 200 hiljada pari kobasica, 500 hiljada pilića, 50 hiljada kilograma ribe i 89 pečenih volova.
Kakvi će biti rezultati ovogodišnjeg Oktoberfesta ostaje da se vidi poslije 5. oktobra, kada festival zatvara vrata za goste do naredne godine.
Zvanični logo
Svake godine posjetioci Oktoberfesta kući mogu ponijeti raznovrsne suvenire koji se nude na prodaju tokom trajanja festivala. Među njima najzanimljivija je svakako Oktoberfest šolja sa zvaničnim logom koja privlači pažnju strastvenih kolekcionara.
Ovogodišnji logo "Bussi" dizajnirao je Krisl Bihlmajer (Christl Bichlmeier), učenik umjetničke škole za dizajn iz Minhena.
Brojke
68 evra na dan u prosjeku potroši posjetilac na Oktoberfestu.
10 evra ove godine košta jedna tradicionalna jednolitarska krigla piva.
780 hiljada litara piva točiće se ove godine.
1,1 milijardu evra prihoda festival donese lokalnoj ekonomiji.
izvor: Avaz