Svijet
Ostatke malezijskog aviona traži sedam kineskih brodova
Najmanje sedam kineskih brodova uputilo se danas u južni dio Indijskog okeana, da bi se pridružili međunarodnoj potrazi za dijelovima nestalog malezijskog aviona, koji su okarakterisani kao "najbolji trag" do sada.
Izvor:Tanjug
Malezijski avion sa 239 putnika i članova posade nestao je sa civilnog radara 8. marta, ubrzo nakon poletanja iz Kuala Lumpura za Peking, i od tada mu se gubi svaki trag. U avionu je bilo najviše kineskih državljana - 153.
Australijske vlasti su u međuvremenu saopštile da se u Indijski okean danas vraćaju pet aviona, s ciljem da nastave pretragu oblasti udaljene oko 2.500 kilometara jugozapadno od Perta.
Istraga u toj oblasti je počela juče kada su na satelitskim snimcima uočena dva velika objekta, mogući ostaci nestalog aviona.
Јedan od objekata je dug 24 metra, drugi pet metara, a Džon Јung, menadžer odjeljenja za hitne situacije Australijske agencije za pomorsku bezbjednost, kaže da postoji mogućnost da u tom dijelu Indijskog okeana, koji je udaljen od jugozapadne obale Australije četiri sata vazdušnom linijom, ima još objekata.
"Ovaj trag je vjerovatno najbolji koji imamo", rekao je Јung.
On je upozorio da bi objekti koji su uočeni mogli biti otpad koji se može naći duž pomorskih puteva, gdje kontejneri mogu pasti sa teretnih brodova, mada je veći od dva uočena objekta duži od kontejnera, prenosi AP.
U saopštenju Australijske agencije za pomorsku bezbjednost navedeno je da su četiri aviona juče pretražila prostor veličine 23.000 kvadratnih kilometara, oko 2.500 kilometara jugozapadno od Perta, ali bez uspjeha. Ta oblast se nalazi na pola puta između Australije i nenaseljenih ostrva kod Antarktika.
Ranije je istaknuto da je potraga bila otežana zbog slabe vidljivosti uzrokovane oblacima i kišom.
VETERAN OBЈAŠNJAVA KAKO ЈE MOGAO DA NESTANE AVION
Kris Gudfelou vjeruje da je pronašao odgovor na pitanje kako je moguće da avion u 2014. godini iščezne sa radara.
Potraga za „boingom 777“ koji je letio od Kuala Lumpura do Pekinga sutra ulazi u treću nedjelju, a istraživački timovi iz 26 zemalja i dalje ne znaju šta se dogodilo sa 227 putnika i 12 članova posade.
Kris Gudfelou, pilot sa 20 godina iskustva, smatra da je objašnjenje jednostavno i leži u požaru koji je zahvatio kokpit.
„Spekuliše se o terorizmu, otmici, pa čak i udaru meteora, ali ja uvijek tragam za prostim odgovorom i pronašao sam ga u obliku piste na ostrvu Pulau Langkavi“, piše Gudfelou u svom blogu.
Prema njegovoj teoriji, avion je nakon sat vremena od polijetanja skrenuo sa kursa i preusmjerio se prema zapadu zbog vatre. Pilot Zahari Ahmad Šah se uputio u pravcu Malajskog moreuza, planirajući da sleti na najbližu pistu koja se nalazi upravo na ostrvu Pualu Langkavi.
„Iskusnim pilotima su najbliži aerodromi neprestano u glavi. Šah je izabrao direktnu rutu do piste duge četiri kilometra, znajući da može da joj priđe bez ikakvih prepreka. Nije pokušao da se vrati u Kuala Lumpur jer je bio svjestan grebena visokih 2.400 metara“, objašnjava američki pilot.
U trenutku kada je kontrolor leta iz kokpita primio poruku: „U redu, laku noć“, sistem za emitovanje podataka ACARS već je bio isključen, ali Gudfelou smatra da posada to nije znala.
„Nije lako ručno onesposobiti ACARS, pa je vjerovatno u pitanju bio problem sa električnim instalacijama koji je pilot primijetio tek nakon javljanja“, piše on.
Požar je mogao da izbije i na gumama, navodi Kris.
„Ako avionska guma počne da gori, kokpit se puni gustim dimom. Pretpostavljam da je posada izgubila svijest prije nego što je uspjela da sleti na ostrvo, a avion nastavio da leti na autopilotu, sve dok mu nije ponestalo goriva ili se srušio u vodu zahvaćen požarom.“
Gudfelou smatra da avion treba tražiti isključivo u Malajskom moreuzu, što se poklapa sa činjenicom da ga je radar posljednji put detektovao blizu ostrvceta Pulau Perak. Za njega je Zahari Ahmad Šah bio heroj.
„Uhvatio se u koštac sa nemogućim. Bio je pametan pilot, samo nije imao dovoljno vremena“, zaključuje Kris Gudfelou.