Republika Srpska
Klinički centar Banja Luka smanjio gubitke, liječeno pola miliona pacijenata
Klinički centar Banjaluka (KC BL) umanjio je gubitak za 1,4 miliona KM u odnosu na 2012. godinu.
izvor: Frontal
Ukupni rashodi Kliničkog centra u 2013. godini umanjeni su za 7,7 miliona KM, pri čemu je, navodi se u saopštenju, zadržan garantovani nivo i poboljšan kvalitet zdravstvene zaštite.
Najveće umanjene rashoda zabilježeno je na troškovima u Apoteci Kliničkog centra koji su umanjeni poboljšanom kontrolom nabavke i trošenja lijekova i medicinskih sredstava i zaustavljanjem prakse stvaranja nepotrebnih zaliha lijekova.
Istaknuto je da su značajne uštede od skoro 900 hiljada KM napravljene na poziciji troškova goriva i energije, te usluga održavanja osnovnih sredstava, gdje su rashodi umanjeni za više od 960 hiljada KM. Uštede su napravljene i racionalnijom nabavkom kancelarijskog materijala, transporta, interneta, održavanja računara, komunalnih usluga, pranja veša i reprezentacije.
„Umanjili smo troškove gdje god je to bilo moguće. Proveli smo dugačku listu mjera racionalizacije i uspjeli da zaustavimo dugogodišnji trend rasta ukupnih dugovanja i dugovanja prema dobavljačima. S obzirom na niz problema koji su se godinama umnožavali, cilj nam je bio održati postojeći nivo zdravstvene zaštite i uopšte spasiti Klinički centar od kolapsa, a postigli smo poboljšanje i kvaliteta i povećanje broja usluga. I dalje imamo jako puno izazova i posla i, uz podršku Ministarstva zdravlja i Fonda zdravstvenog osiguranja Republike Srpske, moramo nastaviti još jačim tempom kako bismo odgovarali na sve te izazove“, rekao je dr Duško Račić, generalni direktor Kliničkog centra Banjaluka.
Kvalitet zdravstvenih usluga KC ilustruju i rezultati istraživanja o zadovoljstvu pacijenata koji se kontinuirano provode na klinikama i pokazuju progresivan rast zadovoljstva. Pacijenti su cjelokupnu uslugu Kliničkog centra u 2013. godini vrednovali ocjenom 4,34 na skali do 5.
Uvođenjem više od 20 novih vrlo zahtjevnih procedura, KC je, pored poboljšanja kvaliteta, ostvario značajan napredak i u obimu usluga, te na taj način dodatno umanjio potrebu za slanjem pacijenata na liječenje u inostranstvo, te u posljednja dva mjeseca 2013. godine ostvario rekordan broj i vrijednost usluga u istoriji KC BL, stoji u saopštenju.
KC BL u prethodnoj godini liječio je
oko pola miliona pacijenata, koji su prošli kroz ambulante Kliničkog centra,
dok je broj bolničkih pacijenata koji su zadržani na liječenju u 2013. godini
veći od 60 hiljada.