Samo kod nas
Kupili super brze vozove za 67,5 miliona evra a BiH nema pruge za njih
SARAJEVO - Bosna i Hercegovina je od Španije za 67,5 miliona evra kupila devet vozova koji mogu dostići brzinu od 240 kilometara na sat, ali za osam godina nisu prevezli nijednog putnika, jer su suviše brzi za željezničke pruge u BiH, stare 60 godina, javlja danas AP.
Izvor:Večernje Novosti
To je kao da kupite devet "Ferarija", a nema puteva gdje bi mogli da
ih vozite, izjavio je Samir Kadrić iz Željeznica Federacije BiH.
Vozovi su predstavljali sjajan primjer ponovnog rođenja BiH poslije
rata vođenog od 1992. do 1995. godine, ali se, od kada su stigli iz
španske fabrike Talgo, nalaze na sporednom kolosjeku u Sarajevu.
Istovremeno se putnici voze u željezničkim kompozicijama starim 40
godina maksimalnom brzinom od 70 kilometara na sat i kroz porez
otplaćuju kredite za kupovinu super brzih španskih vozova.
Prema Kadrićevim riječima, pokazalo se da je kupovina bila greška.
Ne samo da su pruge suviše stare, već nema ni novca za održavanje
vozova, koji propadaju.
Prije rata se u BiH vozom putovalo brže nego danas, uz gušći vozni red.
Željeznice su tokom rata pretrpjele štetu veću od milijardu evra, a u obnovu je uložena samo trećina te sume.
Republika Srpska i Federacija BiH odvojeno upravljaju železničkom
mrežom na svojim teritorijama. Kada kompozicije prelaze sa teritorije
jednog entiteta na područje drugog mijenjaju se lokomotive, kao i
osoblje, što dodatno doprinosi usporavanju vozova.
Željeznica Federacije BiH je podjeljena na sektore zadužene za
vozove i za pruge, što ukazuje na razlog zašto postoje nove željezničke
kompozicije, ali ne i šine.
Sektor zadužen za vozove je kupio super brze španske kompozicije,
nadajući se da će to pratiti dio zadužen za infrastrukturu, ali Vlada
Federacije BiH nije obezbijedila 300 miliona evra neophodnih za ulaganje
u nove pruge.
Obavljena unaprjeđenja su samo zakomplikovala situaciju - pruge na
nekim područjima odgovaraju standardima Evropske unije, dok se na drugim
koristi oprema stara 140 godina, kao što su fenjeri.
Niko zbog lošeg upravljanja nije pozvan na odgovornost.
Željeznice Federacije BiH se nadaju da će devet vozova Talgo moći da iznajme Turskoj, da se sami isplate.