- U dogovoru sa bankama kod kojih je grad kreditno zadužen, dvije su pristale da obezbijede sredstva za kredit od deset miliona, Uni kredit i NLB banka. Ostale banke učestvovaće tako što će prolongirati otplatu postojećih kredita kako bismo smanjili stopu kreditne zaduženosti grada – rekao je Gavranović, dodajući da će suma od deset miliona maraka biti iskorišćena za kupovinu akcija preduzeća “Toplana”.
- Tako ćemo kroz dokapitalizaciju obezbijediti priliv sredstva u “Toplanu”, koja taj novac mora isključivo da iskoristi za nabavku mazuta – naglasio je Gavranović.
Portparol “Toplane” Žaklina Mijatović rekla je da je u toku procedura za nabavku mazuta za nastupajuću grejnu sezonu.
- Remont toplovodne mreže je pri kraju, a radovi su obavljani na djelovima gdje smo prethodne grejne sezone imali najviše kvarova, na Starčevici, u Rosuljama, Novoj varoši i na Kočićevom vijencu. Najveća investicija je bila nabavka i ugradnja eko-paketa zagrijača vode kotla, a za ove radove “Toplana” je izdvojila 700.000 KM – navela je Mijatovićeva.
Podsjetila je da je cijena grijanja za stambene potrošače 1,65 KM po kvadratnom metru, 133 KM po megavat času za stambene potrošače koji imaju kalorimetar i 199 KM po megavat času za poslovne potrošače. Ističe da je ta cijena niža za gotovo 80 odsto od ekonomske cijene.
- Apelujemo na sve potrošače, ako su imali neke radove na instalacijama, da ih privode kraju, jer će uskoro početi punjenje sistema vodom – dodala je Mijatovićeva.
Prema njenim riječima, između dvije grejne sezone odobrena je bonifikacija u 800 pojedinačnih slučajeva.
- Nije bilo odobrenja kolektivnih bonifikacija za pojedine dijelove Starčevice, već su naše ekipe izlazile na teren po osnovu pojedinačnih prijava građana. Moguće je da se neke od odobrenih bonifikacija odnose na ovo naselje – rekla je Mijatovićeva, navodeći da se od kraja posljednje grejne sezone sa mreže odjavilo 900 korisnika.
Tužbe
Od 1999. do 2012. godine “Toplana” je tužila 21.607 potrošača, a vrijednost utuženja je oko 21,901 milion KM.
Portparol “Toplane” Žaklina Mijatović tvrdi da protiv ovog komunalnog preduzeća ne postoje u nadležnim sudovima tužbe građana koji su nezadovoljni pruženim uslugama.
- Građani koji su nezadovoljni grijanjem šalju pritužbu u pisanoj formi na adresu “Toplane”. Naše ekipe izađu na teren i naprave izvještaj, na osnovu kojeg se odlučuje da li će biti odobreno umanjenje računa – objasnila je Mijatovićeva.