Svijet
Budućnost medija u onlajn sferi
Jedna od najfascinantnijih informacija koje pruža Izvještaj o digitalnom informisanju za 2013. godinu koji je objavio Rojtersov institut jeste relativno bolji učinak novinskih organizacija današnjice na internetu nego van njega.
Statistike u izvještaju sugerišu da veliki oflajn brendovi u Velikoj Britaniji, poput Gardijana, Skaj njuza, Bi-Bi-Sija i Dejli mejla, dobro posluju na internetu, uz manje-više isti učinak kao i oflajn, odnosno uz mnogo bolji učinak u slučaju Gardijana. Upadljivo je, a možda i najava za budući razvoj situacije, da je među repondentima Hafington post, novi, isključivo onlajn brend u Velikoj Britaniji rangiran ispred lista San, najprodavanije novine u Britaniji.
U Francuskoj izgleda da su i Mond (čiji je oflajn udio u našm uzorku 6%, a 13% onlajn) i Figaro uspješniji onlajn nego oflajn, ali francuske medijske kuće nalaze da je na internetu teže biti uspješan. U Njemačkoj Der Špigl dominira na internetu, dok su medijske kuće uglavnom zapostavljene u korist izdavača i agregatora poput Gugl njuza.
Uspješne novinske organizacije 2020. biće one koje uspiju da ponove uspjeh nekih of navedenih brendova koji jednako uspješno ili uspješnije posluju u zahtjevnijim uslovima interneta nego oflajn.
Svi nalazi baziraju se na Rojtersovom Izvještaju o digitalnom informisanju, u okviru kog je anketirano 11.000 korisnika interneta u devet zemalja, uključujući Veliku Britaniju, Njemačku, Brazil, SAD i Japan. Istraživanje je sprovela kompanija za ispitivanje javnog mnjenja YouGov uz pomoć onlajn upitnika krajem januara/početkom februara 2013. Podaci su analizirani na osnovu uzrasta i pola, regiona, čitanja novina i društvene kategorije da bi dali sliku o ukupnom stanovništvu svake od zemalja.
(posmatrac.rs/Frontal)