Republika Srpska

Ukidanjem govorne poruke počinje prava liberalizacija tržišta fiksne telefonije

Primjenu usluge prenosivosti telefonskih brojeva na tržištu BiH znatno je otežavalo automatsko emitovanje govorne poruke prema prenesenom broju koje je pozivaoce obavještavalo da je broj prenesen u drugu mrežu.

Veoma često pozivaoci prenesenih brojeva su mislili da je broj koji su pozvali pogrešan ili neispravan, te su zbog toga najčešće odustajali od poziva, istaknuto je na današnjoj konferencije za medije koju je organizovala kompanija Blicnet, koja je danas u stoodstotnom vlasništvu slovenačkog Telekoma.

Praktično, emitovanjem govorne poruke bilo je onemogućeno korištenje usluge prenosivosti broja u BiH. Ova je poruka smetala svima a posebno je smetala poslovnim korisnicima koji su dnevno primali veliki broj poziva. O tome smo informisali Regulatornu agenciju za komunikacije BiH i pokrenuli inicijativu da se automatsko emitovanje govornog upozorenja u fiksnoj telefoniji u potpunosti ukine“, rekao je Igor Bohorč, direktor Blicneta. 

On je dodao da je tim činom zaista krenula liberalizacija tržišta i dodao da im je govorna poruka predstavljala glavnu prepreku da bi mogli pozitivno raditi ovaj posao.

“Poslovni subjketi ili građani koji su željeli prenijeti poruku u našu mrežu i na taj način smanjiti troškove do 70-80 odsto na međunarodnim, nacionalnim pozivima, imati detaljan pregled poziva oni su bili zajedno sa nama na neki način hendikepirani.  Ukidanjem te poruke u polju telekomunikacionih usluga koje nudimo a to je fiksna telefonija smatramo veoma bitnim momentom.”

Osim u fiksnoj, ova automatska poruka prenesenog broja je ukinuta i u moblinoj telefoniji. 

Bohorč je najavio i pokretanje servisa mobilne telefonije od jeseni ove godine.

Jadraka Marin, rukovodilac Službe za opšte, pravne i kadrovske poslove, dodala je da je Blicnet aktivno učestvovao na javnoj raspravi za izmjenu Pravila o prenosivosti telefonskih brojeva.

“Na našu inicijativu formirano je i Udruženje konkurentnih telekom operatera (AKTO), operatora koje je takođe podržalo ove aktivnosti. Osim naših zahtjeva i zahtjeva Udruženja Agencija je primila I niz pritužbi korisnika koji su prenijeli broj u drugu mrežu”, rekla je Jadranka Marin.

„Blicnet je operater koji je izvršio prvi prenos broja u svoju mrežu i zbog emitovanja govorne poruke nailazio je na veliki broj pritužbi korisnika koji su prenijeli svoj broj“, rekla je Dijana Kosojević. „Danas, nakon ukidanja automatske govorne poruke“, dodala je Kosojević, „građani mogu prenositi svoj fiksni broj u Blicnet mrežu i koristiti sve pogodnosti Blicnet fiksne telefonije – od izuzetno povoljne cijena mjesečne pretplate od samo 6 KM, besplatnih pozivi unutar Blicnet mreže u cijeloj BiH, pa do veoma povoljnih cijena telefonskog saobraćaja prema Evropi i svijetu.“

Nakon skoro dvije godine aktivnosti, od 1. jula ove godine na osnovu Izmjene i dopuna Pravila o prenosivosti telefonskih brojeva, došlo je do prestanka automatskog emitovanja govorne poruke, te tako danas svaki građanin BiH može slobodno da prenosi svoj fiksni broj u mrežu operatera koji mu više odgovara.

(Frontal)

Komentari
Twitter
Anketa

Da li će novi američki predsjednik Donald Tramp učiniti svijet boljim mjestom za život?

Rezultati ankete
Blog