Vijesti
“Plavi telefon” pomaže djeci
Banjaluka - Ograničen kapacitet Dnevnog centra za djecu ulice i djecu žrtve porodičnog nasilja, te sve veći broj mališana kojima je potrebna psiho-socijalna pomoć inspirisali su udruženje “Nova generacija” da im pomognu pa će u ponedjeljak početi sa radom prva besplatna savjetodavna linija za djecu.
Ovo je prva ovakva linija, ne samo u Banjaluci, već i u BiH. Na početku će broj biti aktivan samo četiri časa dnevno od 11 do 15 časova, jer nemamo nikakva sredstva kojima bismo mogli finansirati rad telefona.
Ministarstvo porodice, omladine i sporta podržalo nas je u obuci volontera koji će putem telefona razgovarati sa djecom koja nam se obrate za pomoć - rekla je izvršni direktor Udruženja “Nova generacija” Maša Mirković i dodala da će se linija zvati “Plavi telefon” jer plava boja simboliše slobodu i harmoniju.
Ona je naglasila da je telefon namijenjen ne samo za djecu dnevnog centra, već i za svu djecu koja se suočavaju sa bilo kakvim problemima.
Djeca će putem ovog telefona moći da se obrate našim edukovanim volonterima, koji će ih savjetovati kako da riješe probleme koji ih muče, bilo da se radi o porodičnom i vršnjačkom nasilju ili o nekim drugim problemima - rekla je Mirkovićeva i dodala da će djeca ovdje dobiti savjet na koji način da djeluju i kome da se obrate kako bi riješili ono što ih muči.
Mirkovićeva je naglasila da će broj telefona biti objavljen u ponedjeljak kada će besplatna linija za djecu zvanično početi sa radom.
Dijelićemo letke i lijepiti plakate po školama kako bismo djecu upoznali sa postojanjem ove linije, a planiramo otvoriti i “Fejsbuk” stranicu, gdje će nam se djeca moći obraćati putem poruka. Znamo da je nekada lakše nekome pisati o svojim problemima nego ih ispričati - rekla je Mirkovićeva.
Udruženje “Nova generacija” može se pohvaliti velikim brojem realizovanih i aktuelnih projekata i aktivnosti. U okviru ovog udruženja postoje dnevni centri za djecu ulice i djecu koja su žrtve porodičnog nasilja.
Prema riječima Mirkovićeve, tokom prošle godine kroz Dnevni centar je prošlo 237 djece koja su primila najmanje jednu uslugu u centru.
Najveći problem nam je mali prostor, s obzirom na to da naše usluge koristi veliki broj djece. Mnogo nam znači to što se građani vrlo rado odazivaju na naše humanitarne akcije koje organizujemo. Nekada, kada putem “Fejsbuka” objavimo da nekom od djece nedostaju obuća desi se da dobijemo i po nekoliko pari - kazala je Mirkovićeva i dodala da to govori da ljude osjećaj za humanost još nije napustio.
Akciju “Kad malo znači mnogo” ovo udruženje pokrenulo je kao kontinuiranu humanitarnu akciju, pa svi oni koji žele pomoći rad Dnevnog centra, dati dječiju odjeću, obuću, hranu, školski pribor i slično, mogu donirati ovom udruženju.
“Hrabri telefon”
Mirkovićeva je naglasila da je prvu obuku volontera organizovalo Udruženje “Hrabri telefon” iz Zagreba, koji su, kada je ova problematika u pitanju, vodeći u regioni i imaju 15 godina iskustva u ovoj oblasti.
O ozbiljnosti i značaju “Hrabrog telefona” govori i činjenica da je iz njega proistekla i Poliklinika za zaštitu djece grada Zagreba - rekla je Mirkovićeva.
(Glas Srpske/Frontal)