Nauka
Mladi sve manje zainteresovani za Facebook
Facebook ima novi, potencijalno mnogo veći problem koji bi mogao da utiče na budućnost ove društvene mreže.
Društvena mreža izgleda da ne može zadrži svoje najmlađe korisnike koji su potpuno zaokupljeni aplikacijama i uslugama koje koriste - bilo da su to Web aplikacije ili one koje se koriste na mobilnim uređajima. Tinejdžeri korisnici Facebooka prebacuju svoju pažnju na druge aplikacije, upozorava kompanija u svom godišnjem izveštaju 10-K vezanom za rizike poslovanja kompanije, koji je podnijet Securities and Exchange komisiji.
Izgleda da je sada, po prvi put Facebook osjetio potrebu da podijeli sa javnošću poruku koja mu dolazi kroz postupke svojih mladih korisnika. U ovom izvještaju se kaže da kompanija vjeruje da su neki od korisnika, a naročito mlađi korisnici svjesni i aktivno angažovani u korišćenju drugih proizvoda i usluga koji su slični, ili kao zamjena za Facebook.
Na primjer, Facebook vjeruje da su neki od korisnika smanjili svoje angažovanje na Facebook-u u korist povećanog angažovanja sa drugim proizvodima i uslugama, kao što su Instagram. Facebook je odbio da odredi tačan raspon godina kojem pripadaju „mlađi korisnici" koji su identifikovani u 10-K dokumentu.
Ove nove informacije su suprotne u odnosu na one iz ranijih izvještaja kompanije koje je kompanije objavljivala prije izlaska na berzu. U to vrijeme, društvena mreža je bila izuzetno optimistična o prihvatanju od strane generacije Y. Tako je 16. maja, Facebook objavio da vjeruje da mlađi korisnici imaju posebno viši nivo angažovanja sa weba i mobilnih uređaja uopšte i vezano specifično za Facebook.
Prije nego što zaključimo da je Facebook je mrtav, treba imati na umu da faktori rizika identifikovani u ovim tipovima dokumenata treba da pokriju svaku potencijalnu prijetnju. Ipak, uznemirujuće je za Facebook što je takva prijetnja uopšte identifikovana. Facebook treba korisnike Generacije Y kako oni sazrijevaju i približavaju se višem statusu u segmentu društvenog umrežavanja.
Ukoliko kompanija bude svjedok gubitka svojih tinejdžerskih korisnika i njihove pažnje, Facebook će svakako izgubiti značaj pri čemu će neki od drugih servisa a možda baš Snapchat – da zauzme njegovu poziciju. Srećom, Facebook ima neposredno spasonosno rješenje u činjenici da je kupio Instagram servis, koji je identifikovan u 10-K izveštaju, kao jedno od mjesta gde je današnji mladi korisnici provode više vremena.
Itsvet/Frontal