Kada bi prosječni građanin BiH poželeo da kupi „ferari F151“, trebalo bi da izdvoji čak 536 plata, s obzirom na to da je prosječna plata radnika u prošloj godini u BiH iznosila 836 maraka.
- U toku prošle godine u Bosnu i Hercegovinu je ukupno uvezeno 51.989 putničkih motornih vozila u ukupnoj vrijednosti oko 502 miliona maraka. Prilikom uvoza naplaćene su uvozne dažbine (carina i PDV) u iznosu od 96 miliona maraka - saopšteno je iz Uprave za indirektno oporezivanje BiH.
Iza „ferarija“, gledajući po vrijednosti, ističe se i blindirani „tojota lend kruzer“, koji je novi vlasnik uvezao polovnog i platio ga nevjerovatnih 337.715 maraka. U stopu ga prate „mercedes SLS AMG“, vredan 320.000 KM i „audi A8 L“ u vrednosti oko 212.000 maraka.
Među automobilima čija je vrijednost između 100.000 i 200.000 maraka, najviše je „poršea“ i „mercedesa“, a najskuplji „porše kajen“ uvezen u BiH vrijedan je oko 200.000 KM.
Ipak, još nije oboren rekord iz 2011. godine, kada je u BiH uvezen „mercedes S 600L gard“ u vrijednosti oko milion maraka. Taj automobil uvezlo je u oktobru 2011. godine preduzeće „Komsar enerdži limited“ sa Kipra, koje je u vlasništvu ruskog multimilijardera Rašida Selimoviča Sardarova i koji je pomenuti „mecedes“ platio 857.000 KM, plus dažbine za uvoz u iznosu od 206.000 maraka.
MANJI PRIHODI
Zanimljivo je napomenuti da, iako se svake godine broj uvezenih automobila u BiH povećava, prihodi od uvoznih dažbina se smanjuju.
- U periodu od 2008. do ove godine postepeno je smanjivana carina na uvoz polovnih putničkih motornih vozila poreklom iz Evropske unije. Tako se standardna stopa carine u iznosu od 15 odsto svake godine spuštala za određeni postotak, da bi se u potpunosti ukinula početkom ove godine - ističu u UIO BiH.
(Novosti/Frontal)