Društvo
50 najmoćnijih u medijima u Srbiji
Ko vlada srpskim medijima?
1 ŽELjKO MITROVIĆ
Vlasnik “Pink medija grupe” koja obuhvata četiri televizije, radio, satelitske i digitalne sisteme, muzičku i filmsku produkciju, filmske studije, aviokompaniju… Nema toga ko tako umije da napravi novac u medijima kao Željko Mitrović (45), čiji zaštitni znak - Televizija Pink - ove godine navršava 20 godina od osnivanja. Za tih 20 godina, Mitrović se nepogriješivo držao samo jedne maksime - ništa ne uspjeva tako dobro kao uspeh. Uvijek u potrazi za najbržim modelom uspeha, odbacivao je prezrive komentare tvrdeći da nije njegovo da „obrazuje narod, jer to treba da radi RTS, koja ubire pretplatu“.
2 ALEKSANDAR TIJANIĆ (2)
Ako izdrži ovu, Aleksandar Tijanić će sljedeće godine zaokružiti deceniju na čelu državne Radio-televizije Srbije. Mada je mnogima teško da mu to priznaju, nekadašnji britki kolumnista uticajnih nedjeljnika širom Jugoslavije i čak ministar u jednoj lošoj vladi, pravi je televizijski mag. On je kao generalni direktor od RTS-a napravio najgledaniju televiziju u zemlji. RTS uspešno pokriva sve - od kulture, informisanja, obrazovanja, do sporta, talenat šou programa, domaćih serija i estrade. Od preuzimanja funkcije 2004. godine do danas, Aleksandar Tijanić je vratio povjerenje gledalaca u državnu televiziju. Sve to ne pomaže pred činjenicom da RTS - prema rečima samog Tijanića - nema para da preživi ovaj februar. Mjesečno mu je za funkcionisanje potrebna dotacija Vlade od tri miliona evra. To je, ujedno, i njegov najveći neuspjeh jer nije uspio da se izbori za održiv sistem finansiranja RTS.
3 DEJAN JOCIĆ (9)
Direktor Prve srpske televizije. Otkad je u martu 2010. godine stao na njeno čelo, ova stanica, ranije Fox TV, velikom brzinom penje se ka vrhu gledanosti, najviše zahvaljujući domaćim, turskim i indijskim serijama. Punim pogotkom može se smatrati serija “Sulejman Veličanstveni”, ali i domaće serije “Folk” i “Budva na pjenu od mora”. Veoma je popularan i muzički šou program “Prvi glas Srbije”. Sa najavljenom “Prva Records” muzičkom produkcijom pokušava da se izbori za liderske pozicije u svetu muzičkog šou-biznisa. Dejan Jocić je rođen u Nemačkoj i ima veliko iskustvo u TV industriji. Karijeru je započeo 1992. godine na sportskom kanalu nemačke televizije DSF kao producent sportskog programa.
4 FLORIJAN FELS (1)
Glavni izvršni direktor za centralnu Evropu kompanije „Ringier Axel Springer“ koja je najveća medijska kuća u Srbiji i godinama je jedna od finansijski najuspešnijih firmi u zemlji. Dnevni list „Blic“ su najčitanije novine u Srbiji, a internet portal Blic.rs je najuticajniji sajt u zemlji sa 45 miliona posjeta i 211 miliona pregledanih stranica mjesečno. Tu su i dnevni listovi „24 sata“ i „Alo“, tiražni nedeljnici „Blic žena“ i „Puls“, kao i nedjeljnik NIN i magazin „Auto Bild“. Florijan Fels je od 2010. godine generalni direktor „Ringier Axel Springer Media AG“, vodeće multimedijalne kompanije u centralnoj i istočnoj Evropi, koju su osnovale kompanije „Ringier AG“ iz Ciriha i „Axel Springer AG“ iz Berlina. U 2012. godini realizovao je preuzimanje 75 odsto akcija portala Onet.pl, vodeće onlajn platforme u Poljskoj, čime je za manje od dve godine postojanja kompanija ostvarila planirane ciljeve u oblasti onlajn poslovanja.
5 DRAGAN ŠOLAK (5)
Predsjednik Upravnog odbora kompanije SBB od koje nema moćnijeg kablovskog operatora u Srbiji. Čak i u ovim kriznim vremenima, kompanija se širi i napreduje, pa je, prema podacima, jedna od najbrže rastućih TV i telekomunikacionih operatora sa porastom prihoda od 20 odsto na godišnjem nivou još od 2007. godine. Kompanija SBB - Srpske kablovske mreže najveći je operator digitalne i analogne kablovske televizije i širokopojasnog interneta u Srbiji, a uspjeli su da posao prošire na polje fiksne telefonije. SBB je i najznačajniji operator satelitske televizije u regionu, prisutan u šest zemalja sa takozvanom Total TV platformom.
6 MANOJLO VUKOTIĆ (15)
Od kako je prije više od 12 godina prvi put imenovan za generalnog direktora i glavnog urednika svih izdanja kompanije „Novosti“, gotovo da nije bilo godine u kojoj Manojlu Vukotiću nisu prognozirali da mu je to posljednja na čelu ove medijske kuće. Vukotić, međutim, ta predviđanja, zahvaljujući sposobnosti da napravi dobre novine, uvek demantuje. Uzgred, poslije prošlogododišnjih izbora, i pobjednici i poraženi isticali su „Novosti“ kao list koji je zaista objektivno pratio predizbornu kampanju.
7 VESELIN SIMONOVIĆ (6)
Kao glavni urednik sa najdužim stažom u jednim novinama u Srbiji, Veselin
Simonović već 15 godina uspešno vodi „Blic“ koji je godinama najčitaniji i
najuticajniji dnevni list u zemlji, ali čije informacije i analize pažljivo
prate i članovi diplomatskog kora i predstavnici međunarodnih institucija. Od
pre dvije i po godine na čelu je prve integrisane redakcije u ovom dijelu
Evrope koja, osim „Blica“, obuhvata besplatne novine „24 sata“ i internet
portal
Blic.rs, najposećenije onlajn izdanje u Srbiji. Uprkos kriznim vremenima,
Simonović uspijeva da održi integrisanu redakciju u vrhu srpske medijske
scene.Predsjednik je Upravnog odbora Asocijacije medija Srbije koja okuplja
najveće novinsko-izdavačke kuće.
8 DRAGAN ĐILAS (7)
Važi za jednog od najmoćnijih ljudi u srpskim medijima, što duguje činjenici da je suvlasnik “Multikom grupe”, u čijem je vlasništvu „Dajrekt medija“, koja se bavi kupoprodajom oglasnog prostora. Političku moć koju je imao kao gradonačelnik Beograda i potpredsjednik sada već opozicione Demokratske stranke, ojačao je preuzimanjem liderske pozicije u stranci od Borisa Tadića. I pre toga važio je za nekoga ko, iako formalno bez uticaja na medije, može da ga ostvari ako to želi. U prošloj godini je njegova stranka izgubila vlast, a u javnosti se sve češće spekuliše o mogućoj promjeni u Beogradu gdje je Đilas suvereno vladao prethodne četiri godine. Ova dva faktora mogla bi umnogome da promijene njegov uticaj na medije.
9 SRĐAN ŠAPER (8)
Prvi čovjek „Meken grupe“ i njen osnivač. „Meken“ je vodeća kompanije za pružanje usluga u oblasti tržišnih komunikacija u regionu u okviru koje danas posluje više specijalizovanih agencija u osam zemalja. Stariji ga se sećaju kao začetnika muzičkog pravca novi talas 80-ih godina prošlog veka, sa grupom „Idoli“. Stručnjak za tržišne komunikacije, dobitnik brojnih domaćih i međunarodnih nagrada za svoj stručni i kreativni rad. Prošle godine dobio je nagradu za istrajnost marketinške misli i priznanje „Grand Slam“ za izuzetan doprinos razvoju srpskog i regionalnog advertajzinga, a dobitnik je nagrade za životno delo UEPS-a. U svijetu marketinga nalazi se više od 25 godina, a učestvovao je i u kreiranju brojnih političkih kampanja. Važi za jednog od ljudi bliskih bivšem predsjedniku Srbije i bivšem lideru DS Borisu Tadiću, ali više nije član Predsedništva DS.
10 ROBERT ČOBAN (10)
Jedan je od osnivača i predsjednik „Kolor pres grupe“ koja se može pohvaliti najvećim brojem periodičnih izdanja kako na teritoriji Srbije, tako i BiH i Makedonije. Prema podacima ABC Srbije, od 20 najprodavanijih magazina u 2012. godini, čak 15 njih izdaje „Kolor pres“, a rekordnu posjetu tokom prethodne godine imao je CPG portal, zvanična veb prezentacija „Kolor presa“. U odnosu na 2011. godinu zabilježen je rast od čak 56 odsto. U toku 2012. pokrenuli su ukupno 15 novih izdanja u cijelom regionu i ugasili sedam.
11 IVAN STANKOVIĆ (32)
Vlasnik marketinške agencije “Komunis” i jedan od ovdašnjih najboljih marketinških stručnjaka i autor zapaženih i nagrađivanih reklama. Napisao je knjigu “Kakodakologija”, koja spada u udžbenike popularnog marketinga.
12 GORDANA PREDIĆ (-)
Poznata novinarka, autorka brojnih intervjua, nagrađivanih dokumentarnih emisija i svojevremeno veoma uspješne autorske emisije VIP. Državna je sekretarka u Ministarstvu kulture, ali istovremeno i portparol Socijaldemokratske partije Srbije od osnivanja stranke 2009. godine. Predaje istoriju u obrazovnom sistemu „Ruđer Bošković“ i profesorka je programa međunarodne mature (IBO).
13 SLAVICA ŠIMIĆ (20)
Vlasnica je agencije „Media haus“, koja na tržištu trenutno zauzima treću poziciju po obimu zakupa medijskog prostora, a bavi se i ustupanjem prava za najgledanije sportske i zabavne programe iz domaće produkcije, istraživanjem tržišta, analizom ponašanja potrošača, aktivnostima konkurencije...
14 MIRA GLIŠIĆ SIMIĆ (41)
Poslije godina srpskonjemačkog dvovlašća u najstarijoj medijskoj kući na Balkanu, generalna direktorka kompanije “Politika novine i magazini” Mira Glišić Simić ostala je jedino ovlašćeno lice u ovoj medijskoj kući. Novi suvlasnik kompanije “Ist medija grupa” nije imenovao zamenika generalnog direktora, bez čijeg potpisa nije mogla da se donese nijedna ključna odluka. Samim tim ovlašćenje Mire Glišić Simić sada su mnogo veća. Ova kuća je poslije više godina prvi put poslovala sa dobitkom.
15 OLjA BEĆKOVIĆ (22)
Punih 20 godina Olja Bećković utiče na kreiranje javnog mnjenja u Srbiji kroz uglednu i uticajnu televizijsku emisiju „Utisak nedelje“. U odabiru gostiju trudi se da opravda zadatu temu. Iako goste provlači kroz sito i rešeto, na čemu se zasnivaju dinamika i zanimljivost emisije, nikad ne prelazi liniju pristojnosti i poštovanja ličnosti sagovornika. Udruženje novinara Srbije nagradilo ju je nedavno priznanjem za uređivanje „Dimitrije Davidović“.
16 MIROSLAV BOGIĆEVIĆ (-)
Suvlasnik “Politike” i vlasnik “Novog magazina”. U početku je Miroslav Bogićević tvrdio da nije vlasnik “Politike” . Istina je, međutim, isplivala na površinu kad je Aleksandar Vučić otkrio da je prvi čovjek “Farmakoma MB” kupio 50 odsto akcija “Politike” kao uslugu Demokratskoj stranci. Prema Vučićevim rečima, “Farmakom” je na taj potez bio prinuđen, a pored “Politike“, kupio je i potraživanja „Večernjih novosti“ i novosadskog „Dnevnika“. Ranije se o Bogićeviću spekulisalo i to da je pokušavao da postane vlasnik NIN-a.
17 BRANKICA STANKOVIĆ (21)
Autorka emisije „Insajder“ na TV B92 godinama se bavi najosjetljivijim društvenim temama koje u Srbiji niko nije bio spreman da otvori. Zbog toga je mnogi smatraju najhrabrijom novinarkom u Srbiji. Prijećeno joj je više puta smrću, zbog čega je i dalje ima danonoćnu zaštitu policije. Prošlu godinu obilježilo je emitovanje serijala „Insajder“ pod nazivom „Patriotska pljačka“. U njemu su iznešeni brojni dokazi o tome kako već godinama, po raznim osnovama, iz budžeta Srbije za Kosovo odlazi u prosijeku 650.000 evra dnevno, i to bez ikakve kontrole.
18 SANDA SAVIĆ (-)
Već skoro dvije godine radi na profesionalizaciji i osavremenjivanju programa RTV Vojvodine kao programska direktorka. Na RTV je promijenjen gotovo cijeli uređivački tim, a redakcija je pojačana novim ljudima, među kojima ima i onih sa kojima je Sanda Savić dugo godina sarađivala na B92, gde je radila 17 godina.
19 BRANKA ĐUKIĆ (47)
Glavna i odgovorna urednica novinske agencije Tanjug od ljeta 2009. godine, prva koja je na to mjesto postavljena na osnovu javnog konkursa. U Tanjugu je prethodno radila i kao skupštinski izvještač, novinar političke rubrike, dežurni urednik i urednik spoljnopolitičke redakcije.
20 DRAGAN BUJOŠEVIĆ (18)
Glavnog urednika dnevnog lista „Politika“ mnogi su već vidjeli kako odlazi sa tog mesta nakon što su na izborima pobijedili naprednjaci. To se, međutim, nije dogodilo. Promijenili su se, doduše, suvlasnik „Politike“, kao i ovlašćenja direktorke ove medijske kuće, što bi možda moglo da utiče i na promjenu Bujoševićevog statusa. I dalje na Televiziji „Prva“ vodi emisiju „Stav Srbije“.
21 SRĐAN ĐURIĆ (16)
Vlasnik agencije za odnose sa javnošću i konsalting “Olaf& Mekatir”, koja je postala dio evropske konsultantske mreže „Pleon“ i već nekoliko godina je u vrhu kada je u pitanju PR. Tokom prošle godine Đurić se okušao i kao pisac zapažene knjige priča “Helikopter mog ćaleta”.
22 VLADIKA PORFIRIJE (27)
Savjet Republičke radiodifuzne agencije (RRA), kojem je vladika jegarski Porfirije na čelu, u 2012. godini zaista je iskoristio dio svojih ovlašćenja kada je oduzeo frekvenciju Televiziji „Avala“ zbog dugovanja preko 300.000 evra.
23 SANDRINA ANDIĆ (-)
Vlasnica producentske kuće „MBK prodakšen Srbija“. Zajedno sa kolegama sa fakulteta osnovala je svoju prvu producentsku kuću u Berlinu, gde je živjela i radila 21 godinu. Već četiri i po godine sa istom firmom realizuje jedan od najgledanijih šou-programa „Ja imam talenat“ u Srbiji i „Idol“ u Makedoniji.
24 MANjA GRČIĆ (31)
Već dvije godine je na čelu Televizije B92. Sa njenim dolaskom na direktorsku poziciju počela je i promjena programske koncepcije te televizije, koja je do tada bila bazirana uglavnom na informativnim sadržajima. U pokušaju da podigne gledanost televizije, akcenat je stavljen na sport i komercijalne sadržaje. Prije B92 , Manja je radila na Televiziju „Pink“ kao direktorka firme „Media System“, bila je zamjenik direktora „Foks televizije“ nakon čega je karijeru nastavila u Sloveniji kao direktorka nacionalne televizije TV3 Slovenia.
25 LjUBICA MARKOVIĆ (23)
Direktorka kompanije „Beta Press“, u okviru koje se nalazi jedna od najuticajnijih novinskih agencija Beta, u čijem je osnivanju 1994. godine učestvovala. Svojevremeno je bila dopisnik Tanjuga iz Rima i jedan je od osnivača Foruma za međunarodne odnose pri Evropskom pokretu u Srbiji.
26 DRAGOLjUB ŽARKOVIĆ (23)
Glavni urednik nedeljnika “Vreme” već dugi niz godina važi za jednog od najboljih poznavalaca ovdašnjih političkih prilika. Kao takav, čest je gost raznih tribina i televizijskih emisija, a novine koje uređuje, iako skromnog tiraža, jedne su od najboljih u ponudi srpskih političkih nedeljnika.
27 ZORAN ANĐELKOVIĆ (28)
Osnivač “Radija S”, najslušanije radio-stanice u našem etru. Nekadašnji ministar u vladi Mirka Marjanovića i dugogodišnji funkcioner SPS, Zoran Anđelković danas je predsjednik Skupštine akcionara „Železnice Srbije”. Vlasništvo nad “Radijom S” prenio je na majku Ljubinku Anđelković.
28 SRBOBRAN BRANKOVIĆ (30)
“TNS Medium Gallup”, na čijem je čelu Srbobran Branković, bavi se istraživanjem tržišta, javnog mnjenja i medija i deo je tri velika svjetska lanca u toj branši: “TNS Group” i “Gallup International Association”, a od novembra 2008. i član “WPP Kantar Group”. Bio je vođa velikog broja istraživačkih projekata za domaće i strane klijente. Pored knjige “Serbia In War With Itself”, objavio je veliki broj tekstova o javnom mnjenju, tranziciji, političkoj kulturi, kao i o uticaju medija na izbore u Srbiji.
29 SRĐAN BOGOSAVLjEVIĆ (29)
Po obrazovanju matematičar, Srđan Bogosavljević je od 1996. na čelu “Ipsos stratedžik marketinga”, jedne od najpoznatijih domaćih kompanija koje se bave istraživanjem javnog mnjenja. Od 1993. je profesor na predmetu statistika na Univerzitetu u Beogradu. Uoči drugog kruga predsedničkih izbora istraživanja ove agencije ukazivala su na ubedljivu pobedu Borisa Tadića, ali je pobjedu odnio Tomislav Nikolić.
30 LjILjANA SMAJLOVIĆ (38)
Predsjednica Udruženja novinara Srbije, bivša urednica dnevnog lista “Politika” i stručnjak za međunarodne odnose. Radila je u Americi, a zatim novinarsku karijeru nastavila u „Evropljaninu“. Nakon gašenja „Evropljanina“ i Ćuruvijinog ubistva, prelazi u NIN, koji kasnije takođe napušta.
31 VUKAŠIN OBRADOVIĆ (-)
Od 2010. godine predsjednik Nezavisnog udruženja novinara. Upamćen je kao osnivač lokalnog nedjeljnika „Vranjske“, koji je od 1994. pa do 2000. bio jedini nezavisni medij na jugu Srbije. Njegov profesionalni rad je vrijednovan i nagradama koje nose imena velikana ove profesije: „Dušan Bogavac“, „Jug Grizelj“ i „Stanislav - Staša Marinković“.
32 MILICA MITROVIĆ (35)
Programski direktor Televizije “Pink” i supruga Željka Mitrovića, koji je više puta isticao kako ona ima „urođenu intuiciju i talenat da prepozna koji programi mogu biti gledani, a koji ne“. Prema istraživanjima, Televizija “Pink” je ove godine najgledanija komercijalna televizija.
33 ZORAN SEKULIĆ (36)
Zoran Sekulić je osnivač i direktor prve privatne novinske agencije u Srbiji Foneta. Prethodno je bio novinar agencije Tanjug i Radio Beograda 202. Iako najmanja od tri domaće agencije, Fonet uspjeva da opstane i posluje sa profitom.
34 ALEKSANDAR TIMOFEJEV (26)
Direktor i glavni i odgovorni urednik Radio-televizije Studio B još od 2007. godine. Čitavu deceniju prije toga proveo je na RTV B92. gdje se posebno istakao kao autor i voditelj emisije “Timofejev”. Od Studija B napravio je solidnu gradsku televiziju koja više ne trči trku sa emiterima koji pokrivaju celu teritoriju Srbije.
35 ALEKSANDAR TOJČ (33)
Medijska kuća „Adria Media Serbia“, čiji je vlasnik Aleksandar Tojč, u svom portfoliju ima 12 svjetski poznatih časopisa. Ova kuća štampa licencna izdanja kao što su „Mens Helth“, „Story“, „Lisa“, „Elle“, što je svrstava među vodeće izdavače magazina u Srbiji. Zapošljava više od 100 ljudi.
36 DEJAN VUKELIĆ (45)
Glavni urednik dnevnih novina “Alo”. Uspio je da tokom protekle godine listu “Alo” obezbijedi status najprodavanijih dnevnih novina. Prije ove pozicije bio je i glavni urednik besplatnih dnevnih novina “24 sata”.
37 ZORAN JANKOVIĆ (14)
Vlasnik producentske kuće “Košutnjak film”, koja je prošle godine realizovala popularnu seriju na RTS “Nepobedivo srce” i film “Šešir profesora Vujića”. U Televiziji Beograd radio je od 1978. do 1994. i realizovao više od 400 emisija i devet igranih filmova. U producentskoj kući „Komuna“ bio je od 1994, a 2005. osniva „Košutnjak film“.
38 NEBOJŠA SPAIĆ (34)
U vremenima kada digitalni mediji sve više zauzimaju medijski prostor, Nebojša Spaić je kao glavni i odgovorni urednik NIN-a odlučio da modernizuje taj list. Od 2001. do 2003. godine Spaić je bio glavni i odgovorni urednik Radio Beograda 202, a od 2005. je konsultant za medije i potom suosnivač Agencije za biznis i medija konsalting.
39 DUŠAN VLAOVIĆ (-)
Direktor novosadske kompanije „Dnevnik Vojvodina pres“, koja izdaje “Dnevnik”, najuticajnije vojvođanske dnevne novine, a prema podacima Agencije „Scan“, druge su po čitanosti u Novom Sadu. U 70 godina dugoj istoriji lista „Dnevnik“ Vlaović je direktor sa najdužim mandatom. Član je Upravnog odbora Asocijacije medija i potpredsjednik Fudbalskog kluba Vojvodina.
40 RUŽICA MEVORAH (44)
Već godinama Ružica Mevorah, glavna i odgovorna urednica „Blic žene“, uspeva da održi taj ženski nedeljnik na samom vrhu po čitanosti i tiražu. Tajna njenog uspjeha je u tome što „Blic ženu“ neprestano osvježava i mijenja, pažljivo prateći želje, potrebe i probleme žena u Srbiji. Novine uređuje sa mjerom, stilom, bez tračeva, zadiranja u privatnost, promovisanja površnosti ili uljepšavanja stvarnosti. Čitateljke to znaju da cijene i uzvraćaju vjernošću.
41 DUŠAN MITROVIĆ (-)
Više od deset godina glavni je menadžer „Dan grafa“, jedine medijske kompanije u Srbiji čiji su vlasnici novinari. „Dan graf“ ima angažovan Konferencijski centar, dobro profilisanu izdavačku djelatnost i – najvažnije – izdaje uticajni politički dnevnik „Danas“. Prošle godine „Danas“ je obeležio 15 godina izlaženja, a upravo su ga novinari srpskih glasila (u anketi Statusa) proglasili za list godine.
42 DRAGAN MARKOVIĆ PALMA (-)
Iako se zvanično na čelu TV „Palma“ nalazi sin predsednika Jedinstvene Srbije Dragana Markovića, Dalibor Marković, malo ko vjeruje da se uticaj oca političara - prvog čoveka Jagodine - zaustavlja baš na ulaznim vratima jagodinske televizije. Osnovana 1997. godine, ova televizija je od tada do danas ugostila mnoge srpske političare, ali joj je glavni zaštitni znak ostala narodna muzika i lik Dragana Markovića, zvanog Palma, čiji se politički govori prenose in ekstenzo.
43 ZORAN PANOVIĆ (-)
Glavni i odgovorni urednik dnevnih novina “Danas”, u kojima radi od osnivanja lista 1997. godine. Jedan je od najboljih kolumnista, koji jednako vešto analizira političke, društvene, kulturne i sportske fenomene. Autor je više knjiga.
44 MARKO SOMBORAC (40)
Karikaturista neiscrpne duhovitosti i talenta. Svakog radnog dana na trećoj strani „Blica“ osvane njegov politički strip-komentar koji detronizuje političare, ismijeva estradu, gura prst u oko slabostima nacije. Uz njegove stripove lakše podnosimo sve nepodnošljiviju stvarnost i lakše varimo ozbiljne ljude koji odlučuju o našim životima. Somborac je uradio i prvi crtani film za portal blic.rs, koji je samo prvog dana prikazivanja pogledalo blizu 50.000 posjetilaca.
45 DRAGANA SOLOMON (42)
Godinama je na čelu Odjeljenja za medije misije OEBS u Srbiji. Dragana Solomon učestvuje u svim značajnim medijskim dešavanjima kao jedan od najrelevantnijih sagovornika o stanju medija u zemlji. Zagovornik je uvođenja evropske regulative u oblasti medija.
46 BORISLAV MILjANOVIĆ (46)
Poslije izlaska iz „McCann grupe“, Borislav Miljanović formirao je novu grupaciju agencija za poslovno komuniciranje „Represent Sistem“, čiji je generalni direktor. „Reprezent Sistem“ zastupa najveće svjetske PR mreže „Veber Shandwick“, Londonske škole za odnose s javnošću i izraelske „E socie“. Prije ulaska u marketinške vode bio je duže od deset godina novinar i urednik brojnih medija. Član je upravnog odbora Američke privredne komore u Srbiji, nadzornog odbora Društva Srbije za odnose s javnošću i Naleda i nekoliko drugih poslovnih asocijacija.
47 NADEŽDA GAĆE (-)
Poznata novinarka koja je svojevremeno bila na čelu i Nezavisnog udruženja novinara Srbije, a danas je glavna i odgovorna urednica beogradskog nedeljnika „Novi magazin“. Nadežda Gaće je dugo radila i kao urednica TV Beograda, sarađivala s ljubljanskim „Delom“, jugoslovenskom televizijom „Jutel“, pisala za „Borbu“, „Našu borbu“ i list „Danas“.
48 DRAGAN J. VUČIĆEVIĆ (-)
Posle tabloida „Kurir“ i nedavno ugašenog dnevnog lista „Pres“, Dragan J.
Vučićević je posle izbora 2012. godine učestvovao u pokretanju i trećeg dnevnog
lista “Informer”. Kao i prethodne novine, i ove imaju “specifičan” pristup
informacijama. „Informer“ je za relativno kratko vrijeme ostvario zavidni
tiraž, koji je, prema nekim procjenama, preko 40.000 primeraka. Vučićević je na
kablovskom kanalu „Pink 2“ počeo da vodi emisiju „Teška reč“.
49 ALEKSANDAR RODIĆ (50)
Sin Radosava Rodića, vlasnika dnevnih novina “Kurir”. Preuzeo je rukovođenje listom poslije hapšenja njegovog oca, a ove godine je bezuspešno pokušao pokretanje još jednog tabloida “San”, koji se ugasio posle samo dva mjeseca izlaženja.
50 DUŠAN RADULOVIĆ (-)
Direktor Radio Beograda. Radio je kao novinar u brojnim redakcijama: „Vreme“, „Evropljanin“, BBC svetski servis, Radio Slobodna Evropa, B92, ali najduže u Radio Beogradu 1. Pisao je i za „Indeksovo radio-pozorište“ sredinom osamdesetih, smišljao radio-emisije od kojih se neke i dan-danas pamte.
NUNS/Frontal