Republika Srpska

Четири домаће грађевинске компаније учествоваће на тендеру за изградњу дионице аутопута Бањалука - Добој

БАЊАЛУКА - Четири домаће грађевинске компаније учествоваће на међународном тендеру за изградњу дионице аутопута Бањалука - Добој, од Прњавора, договорено је данас на састанку представника грађевинских предузећа која се баве нискоградњом и министра за просторно уређење, грађевинарство и екологију Републике Српске Сребренке Голић.


Голићева је истакла да ће свака од ових компанија тражити међународног партнера те да ће се једни појавити као подизвођачи, а други као партнери или евентуално лидери.

Она је навела да је овакав договор прихваћен као једино могуће рјешење да нека од домаћих фирми прође тендер, те да би, уколико се то деси, та компанија ангажовала комплетну грађевинску оперативу Републике Српске, односно конзорцијум који ће бити направљен.

Према њеним ријечима, само заједничким радом могу да удовољ послу и испоштују рокове, што ће повећати и листу референци која ће олакшати добијање наредних послова

Голићева је подсјетила да су ригорозни услови тендера које поставља Европска банка за обнову и развој, те да ће цијена бити пресудна.

Представници грађевинских фирми истакли су након данашњег састанка да ће, у услучају да нека од четири компаније добије посао, бити ангажовани домаћи произвођачи грађевинског материјала у циљу коришћења домаћег материјала, а што мање из увоза.

Директор фирме "Интеграл инжењеринг" Слободан Станковић нагласио је да његова фирма испуњава 40 одсто услова тендера те да је неопходно наћи иностраног партнера који ће испунити остали дио услова.

Он је оцијенио да у Српској у посљедње двије-три године постоји инвестициони циклус када је ријеч о путној инфраструктури те да слиједе велики пројекти.

У првој фази тендерске процедуре биће достављене понуде извођача са општим подацима о предложеним радовима, гдје ће понуђачи морати да докажу довољно релевантног искуства и стручности за радове по приједлогу понуђача.

Након прелиминарне процјене, понуђачи који испуне критеријуме квалификоваће се за другу фазу у којој су услови просјечан годишњи промет од најмање 125 милиона евра, ликвидна финансијска средства за испуњавање новчаног тока изградње у периоду од четири мјесеца, те искуство као главног извођача најмање два слична пројекта минималне вриједности 60 милиона евра.

Република Српска постигла је договор са Европском банком за обнову и развој о кредитном задужењу од 150 милиона евра за изградњу дионице аутопута Бањалука-Добој, од Прњавора, дужине 37 километара.

(Срна/Фронтал)

Komentari
Twitter
Anketa

Koliko ste vi lično zadovoljni 2024. godinom?

Rezultati ankete
Blog