Društvo
Џомбић: У наредном периоду треба се бавити питањем реструктурисања ЖРС
БАЊАЛУКА - Предсједник Владе Републике Српске Александар Џомбић рекао је да је тренутно најбитније да су Жељезнице РС почеле да саобраћају, да се више не праве губици ни предузећу, ни привреди, а у наредном периоду треба се бавити питањем реструктурисања ове компаније.
Он је нагласио да је у Жељезницама потребна рационализација и реорганизација, јер у постојећој финансијској ситуацији не могу пословати.
Џомбић каже да је Влада РС спремна да потраживања настала по основу исплаћивања кредита у име Жељезница РС конвертује у капитал да би био омогућен за непрекидан рад предузећа у наредном периоду.
"Очекујемо од новог менаџмента приједлог финансијског реструктурисања Жељезница РС. Сад је ситуација таква да Жељезнице не могу да плаћају своје обавезе", рекао је Џомбић и прецизирао да у посљедњих годину и по дана Жељезнице не могу да плаћају међународне кредите и то Влада ради у њихово име.
Џомбић каже да је Влада РС до сада у име Жељезница РС отплатила око 15 милиона КМ.
Он је додао да ће грант из буџета за Жељезнице РС ове године износити 32,4 милиона КМ, а за наредну годину планиран је у износу од 25 милиона, што чини око 40 одсто од укупних прихода Жељезница РС, при чему су укупни приходи око 72 до 74 милиона КМ, а од тога се само на плате односи 56 милиона КМ.
Послије готово мјесец и по блокаде жељезничког саобраћаја јутрос је кренуо први путнички воз. Саобраћај је покренут након синоћњег договора машиновођа са предсједником и премијером РС Милорадом Додиком и Александром Џомбићем.
Машиновође су биле у штрајку од 10. октобра, тражећи исплату разлике у заостатку додатка на плату који се у стручној терминологији назива километар, као и наставак исплате километра по раније утврђеној цијени од 2,4 КМ.
Штрајк машиновођа нанио је огромне штете компанији, али и привреди РС. Генерални директор "Жељезница РС" Драган Савановић раније је рекао да директна дневна штета прелази 50.000 марака само када је у питању смањен обим превоза, а процјене су да је компанију овај штрајк коштао више од два милиона КМ. Стање у компанији додатно отежава и губитак који у девет месеци ове године износи 15,6 милиона КМ.
(Срна/Фронтал)