Društvo
Машиновође траже обуставу дисциплинксих поступака
БАЊАЛУКА - Представници машиновођа Жељезница Републике Српске затражили су од управе предузећа да обустави дисциплинске поступке покренуте против њих због штрајка који траје од 10. октобра, као и састанак са представницима Владе Српске.
На мирним протестима у бањалучком парку "Младен Стојановић" данас се окупило око 200 људи, а представницима преговарачке групе машиновођа из Добоја придружиле су се пензионисане колеге, чланови Конфедерације синдиката РС, одређен број радника ЖРС и других фирми које желе да покажу солидарност.
Машиновођа Милан Пејиновић, који је добио отказ у дисциплинском поступку, каже да ће се машиновође вратити на посао само уколико буду обустављени дисциплински поступци, што су затражили и током јучерашњих разговора са генералним директором Драганом Савановићем који је рекао да ће рјешење потражити са ресорним министром и Владом.
"Одговорност треба да сносе генерални директор и управа предузећа. Машиновође не могу да сносе одговорност за насталу штету, јер ми не управљамо предузећем", нагласио је Пејиновић.
Он је додао да је од почетка штрајка 10. октобра теретни превоз на нивоу од 40 одсто, од чега један дио прихода узимају "Жељезнице Федерације БиХ".
Према ријечима Пејиновића, представници машиновођа упутили су писмо предсједику РС Милораду Додику у којем, се између осталог, наводи да је узрок лошег стања неспособност генералног директора да преузме професионални ризик и одговорност и да његову одговорност треба да преузму предсједник и Влада.
Предсједник Клуба посланика СДС-а у Народној скупштини РС Вукота Говедарица изразио је подршку машиновођама, пошто, како је рекао, не постоји разумијевање актуелне власти.
"Ако је РС бољи дио БиХ, онда би њена власт морала да обезбиједи минимум цијене километар-сата колико имају машиновође у ФБиХ, која износи 1,90 КМ", поручио је Говедарица.
Посланик ПДП-а Славко Вучуревић сматра неодговораним однос власти према жељезничарима, због чега би требало да поднесу оставке.
Машиновође РС у писму је је подржала и Јединствена конфедерација базе превоза Италије.
Управа ЖРС саопштила је да је данас почела поступак утврђивања одговорности и давања отказа машиновођама због неоправданих изостанака с посла.
Машиновође су у штрајку од 10. октобра и траже исплату разлике у заостатку додатка на плату који се у стручној терминологији назива километар, као и даљу исплату километра по раније утврђеној цијени од 2,4 КМ. Управа ову обуставу рада сматра нелегалном.
Штрајк машиновођа нанио је огромне штете компанији, али и привреди РС. Генерални директор "Жељезница РС" Драган Савановић раније је рекао да директна дневна штета прелази 50.000 марака само када је у питању смањен обим превоза, а процјене су да је компанију овај штрајк коштао више од два милиона КМ. Стање у компанији додатно отежава и губитак који у првих девет месеци ове године износи 15,6 милиона КМ.
(Срна/Фронтал)