Društvo
Машиновође ЖРС посједују тонски снимак о притисцима на члана дисциплинке комисије
ДОБОЈ - Машиновође Жељезница Републике Српске одбацили су тврдње Управе ове компаније, те оцијенили да је најодговорнији за тренутно стање генерални директор Драган Савановић.
Машиновође у саопштењу наводе да Управа ЖРС није успјела да организује превоз робе и путника, те да компанија трпи много веће губитке него што то наводи пословодство.
Они наводе да Управа саопштењима којим се раније оглашавала, као и тврдњама изнесеним на данашњој конференцији за новинаре у Бањалуци обманула јавност, Владу РС, па чак и предсједника РС Милорада Додика.
Најодговорнији за тренутно стање у ЖРС је Савановић због тога што није испуњавао потписане протоколе и споразуме, а одбијао је да прими делегацију машиновођа на преговоре и ЖРС довео у безизлазно стање, оцијењено је у саопштењу машиновођа.
Они навода да Савановић од априла до данас није урадио ништа, јер није усвојен план пословања за ову годину, затим је потписивао и доносио одлуке, које нису правно ваљане, јер је Уговор о раду потписао тек у августу.
Машиновође наводе да је послије засједања дисциплинске комисије 7. новембра на једног члана дициплинске комисије извршен притисак и да о томе посједују тонски снимак, који ће по окончању ситуације бити достављен истражним органима ради покретања тужбе.
Машиновођама није у интересу да возови стоје, па се надамо да ће у најскорије вријеме Управа Жељезница РС испунити оправдане захтјеве машиновођа како би се ова мучна ситуација окончала, наводи се у саопштењу.
Генерални директор ЖРС Драган Савановић изјавио је данас да је у овом тренутку успостављено око 60 одсто теретног саобраћаја, док је међународни путнички саобраћај замијењен аутобуским превозом о трошку ЖРС, а локални путнички саобраћај не функционише. Савановић каже да су 10. октобра машиновође ненајављено, не поштујући закон, обуставиле рад.
Извршни директор послова операција у ЖРС Драженко Тодоровић нагласио је да у овом тренутку још не може бити прецизно процијењена штета, али и истакао да губици дневно износе више од 50.000 КМ само од нереализованих уговорених превоза.
Према његовим ријечима, одштетни захтјеви од корисника жељезница и оштећених се тек очекују, уз процјену да ће они сигурно бити милионски.
(Срна/Фронтал)