Društvo
Машиновође саслушава дисциплинска комисија ЖРС
ДОБОЈ - Предузеће "Жељезнице Републике Српске" су, након обуставе рада машиновођа, успоставиле теретни саобраћај у обиму којим су задовољни комитенити, саопштено је из Управе ове компаније.
Из ЖРС подсјећају да се свакодневно повећава број машиновођа и њихових помоћника који активно раде на превозу робе, тако да тренутно има 14 машиновођа и 12 помоћника.
Јављају се и нови заинтересовани који ће, ако буду посједовали неопходне квалификације и љекарска увјерења, засновати радни однос у предузећу, наводи се у саопштењу Управе ЖРС.
У саопштењу се истиче да је од нелегалне обуставе рада машиновођа ЖРС, 10. октобра, успостављањем теретног саобраћаја деблокиран процес рада привредних субјеката РС, међи којима и компаније "Арселор митал" из Приједора, као и смањени трошкови лежарина возова према сусједним жељезничким управама.
Из ЖРС наводе да машиновође извршавају маневру у станицама Брчко, Зворник, Нови и Шамац и дјелимично у Добоју, Бањалуци, Станарима, Врбањи, Рамићима и Омарској, а машиновође Жељезница Федерације БиХ пругама ЖРС редовно превозе све терете за потребе привреде Федерације БиХ.
Истовремно машиновође Жељезница РС и данас су у Добоју мирном шетњом до сједишта компаније изразили незадовољство, јер Управа одбија да им исплати разлику у плати.
Машиновође, које су због обуставе рада суспендоване, од јутрос саслушава и дисциплинска комисија тог јавног предузећа.
Према ранијим твдњама надлежних у Жељезницама РС, уколико комисија утврди да су обуставом радом машиновође прекршиле Закон о раду, биће ће им уручени откази.
Машиновође су од 10. октобра у штрајку и траже исплату разлике у заостатку додатка на плату, који се у стручној терминологији назива километар, као и даљу исплату километра по раније утврђеној цијени од 2,4 КМ.
Предсједник РС Милорад Додик изјавио је током викенда да је састанак са машиновођама могућ након прекида штрајка и позвао их да се са управом договоре о радном распореду и да почну да раде.
Додик је рекао да неке ствари нису допустиве у држави која мора да функционише, те да ЖРС нису ничије власништво, а да се јавне функције Жељезница морају обављати и да ту нема простора за надмудривање од "марку или двије".
(Срна/Фроонтал)