Društvo

ЖРС – Нови директори, штрајк настављен

ДОБОЈ - Надзорни одбор Жељезница Републике Српске /ЖРС/ именовао је јутрос сва четири извршна директора овог јавног предузећа - изјавио је Срни предсједник Надзорног одбора Борислав Стевановић.


Стевановић је рекао да је за извршног директора економских послова именован Бранислав Ђурица, док је нови директор правних послова Миленко Билић.

За директора инфраструктуре именован је Драган Субашић, а нови директор послова опарација је Драженко Тодоровић.

"Од извршних директора очекујемо велику храброст и примјену знања, јер је ријеч о људима који познају жељезничку проблематику, а пред којима је истовремено огроман посао", рекао је Стевановић.

Он је додао да нови извршни директори ступају на дужност одмах.

Машиновође овог предузећа, који штрајкују већ неколико дана, и који су окупљени у кругу добојске Радионице за одржавање шинских возила, кажу да нису изненађени оваквим потезом Надзорног одбора, јер се већ дуже спекулише како су Ђурица, Билић, Субашић и Тодоровић кандидати за позиције извршних директора, јавио је дописник Срне.

Машиновође додају да ово неће промијенити постојећу ситуацију и тврде да неће покренути превоз све док Управа не удовољи њиховим захтјевима.

Машиновођа ЖРС траже исплате разлика у заостатку додатка на плату, који се у стручној терминологији назива километар, као и даља исплата километра по раније утврђеној цијени од 2,4 КМ. Управа жељезница РС је поручила жељезничарима да нема новца и да ови захтјеви не могу бити испуњени.

Надзорни одбор ЖРС смијенио је 29. јула извршне директоре превоза Душана Спрему, правних послова Николу Пантића и економских послова Родољуба Миловановића, док је Димшо Тодоровић, извршни директор инфраструктуре, поднио оставку на то мјесто.

Синдикат жељезничара – Штрајк није у складу са законом

Републички одбор Синдиката жељезничара сматра да обустава рада машиновођа Жељезница Републике Српске /ЖРС/ није организована у складу са Законом о штрајку и осталим законским прописима.

У саопштењу Републичког одбора Синдиката жељезничара напомиње се да повећање износа путних трошкова возног особља /километар/ може да донесе само Влада РС, а да се повећање износа дневнице за сваки час проведен у путовању може измијенити само договором потписника колективног уговора.

"Инсистирање и очекивање да генерални директор /Драган Савановић/ повећа накнаду возном особљу /километар/ мимо законом регулисаног је нереално, а то је у својој препоруци навео и Одбор за интерну ревизију ЖРС", наводи се у саопштењу које је потписао предсједник Републичког одбора Синдиката жељезничара Недислав Кузмић.

Захтјеви 230 машиновођа и помоћника машиновођа ЖРС, који су од понедјељка, 10. октобра, од 18.00 часова зауставили возове, су исплата разлике у заостатку додатка на плату, који се у стручној терминологији назива километар, као и даља исплата километра по раније утврђеној цијени од 2,4 КМ.

(Срна/Фронтал)

 

Komentari
Twitter
Anketa

Da li će novi američki predsjednik Donald Tramp učiniti svijet boljim mjestom za život?

Rezultati ankete
Blog