Društvo
Преиспитати улазак у ''Карго 10''
ДОБОЈ - Вршилац дужности генералног директора Жељезница Републике Српске (ЖРС) Здравко Савић сматра да се, прије стављања потписа за улазак у заједничко жељезничко предузеће "Карго 10", треба урадити сопствена анализа економске оправданости, којом би се Скупштини акционара и Надзорном одбору могли објаснити разлози такве пословне одлуке.
"ЖРС поздрављају одлуку руководства Жељезница Федерације БиХ (ЖФБиХ) које су, прије три дана, приступиле заједничком предузећу `Карго 10`, које су основале жељезничке компаније Србије, Хрватске и Словеније", изјавио је Срни Савић.
Он је истакао да је улазак у "Карго 10" веома добра, али и озбиљна ствар, па без детаљних анализа и консултација са ресорним министарством и Владом РС не треба "трчати пред руду".
Према ријечима Савића, формално-правна процедура око приступања ЖРС недавно основаноом жељезничком предузећу "Карго 10" биће завршена до краја ове године.
"Жељезнице Српске својим досадашњим радом и поступцима нису били, нити ће убудуће бити кочничари бржег развоја транспорта у БиХ и окружењу, јер се активно учетвовало у свим радним групама које су одржане у вези предузећа "Карго 10" и тиме је дат значајан допринос повећању квалитета транспортних услуга на овом простору", објаснио је Савић.
Он је нагласио да су ЖРС и до сада биле заинтересоване за бржи и квалитетнији транспорт којим се скраћује вријеме путовања возова, како у теретном, тако и у путничком саобраћају и сматра да ће најављено укидање безвизног режима повећати број путника на међународним релацијама.
"Побољшању жељезничког саобраћаја, не само у унутрашњем, већ и међународном, мого доприноси ремонт пруге на диници Јошавка - Костајница, која напредује планираном динамиком", додао је Савић.
На 420 километара пруга у Српској дневно саобраћа 85 путничких возова, а у теретном саобраћају дневно вози 46 међународних и 38 возова у унутрашњем и међуентитетском саобраћају.
Ред вожње ЖРС за 2009/2010. годину пројектован је у складу са комерцијалном политиком предузећа и расположивим мобилним капацитетима, а усаглашен је и са редовима вожње жељезничких компанија Србије и Хрватске и европских жељезничких управа.