Politika
Оглашавање у предизборној кампањи појело 6 милиона марака
БАЊА ЛУКА - Политичке странке у БиХ су током предизборне кампање за оглашавање на телевизији и у штампи потрошиле више од 3,5 милиона КМ - подаци су Агенције за праћење медија Клипинг БХ, саопштила је данас невладина организација Транспаренси интернешенел БиХ.
Са претходно процијењеним трошковима за вањско оглашавање од више од 2 милиона КМ, укупни трошкови износе готово 6 милиона КМ.
У саопштењу се наводи да је само у завршној седмици кампање потрошено готово два милиона КМ.
Подаци указују на то да је на оглашавање у штампи и на телевизији највише утрошила Странка демократске акције са готово 900.000 КМ, затим Савез за бољу будућност БиХ који је утрошио близу 800.000, те Савез независних социјалдемократа са утрошених близу 500.000 КМ.
Према наведеним подацима, странке су током кампање дневно трошиле готово 200.000 КМ, а укупно су потрошиле 7 200 просјечних мјесечних плата.
С обзиром на то да у истраживање нису укључени трошкови предизборних скупова, гдје се за наступе естрадних звијезда издвајало и више од 100.000 евра, те да су на претходним локалним изборима странке утрошиле више од 8 милиона КМ, Транспаренси интернешенел БиХ процјењује да су укупни трошкови протекле кампање били и двоструко већи.
У истраживање су биле укључене Странка демократске акције, Савез за бољу будућности БиХ, Странка за БиХ, Социјалдемократска партија БиХ, Хрватска демократска заједница БиХ, Хрватска демократска заједница 1990, Савез независних социјалдемократа, Српска демократска странка, Партија демократског прогреса и Демократска партија.