Politika

Институције вс камионџије: Зна се како се мијења правилник

САРАЈЕВО - Министар транспорта и комуникација БиХ Рудо Видовић изјавио је данас да не може једнострано укинути или донијети нови Правилник издавања лиценци за обављање међународног друмског превоза, који је разлог масовних протеста аутопревозника у РС, али да нема ништа против да се покрене процедура за његову измјену или доношење новог.


"Знамо да има одређених мањкавости у наведеном Правилнику, које треба мијењати. Међутим, за његове измјене и допуне постоје јасно дефинисане процедуре, односно ја као министар не могу га једнострано укинути или донијети нови, јер би то било противзаконито", рекао је Видовић.

Он је додао да је спреман за одржавање састанка са представницима Удружења превозника за унутрашњи и међународни транспорт РС, којем би присуствовали и министар саобраћаја и веза РС Недељко Чубриловић и федерални министар промента и комуникација Наил Шећкановић.

Према његовим ријечима, измјене или доношење новог Правилника издавања лиценци за обављање међународног друмског превоза се ради у сагласности и са ресорним ентитетским министарствима. Он је изразио жаљење што се политика транспорта у БиХ рјешава блокадама.

Предсједник Удружења превозника за унутрашњи и међународни транспорт РС Никола Грбић најавио је потпуну блокаду теретног саобраћаја на свим путевима Српске, уколико се у наредна два дана не измијени или повуче спорни Правилник издавања лиценци за обављање међународног друмског превоза.

Он је рекао Срни да су превозници из Федерације БиХ подржали захтјеве Удружења из РС и да ће у наредним данима и они ступити у генерални штрајк. "Предузећа `Крупатранс` и `Центротранс` ће упутити своја возила на царинске терминале у Федерацији БиХ и данас ћемо се са њиховим представницима договорити око тога", рекао је Грбић.

Аутопревозници из РС наставили су данас блокаду царинских терминала широм Српске, а теретни саобраћај на прелазима у Рачи, Каракају и Градишци потпуно је блокиран.

Превозници из РС незадовољни су што је издавање лиценци за међународни транспорт са ентитета пренесене на државни ниво и Правилником, који се примјењује од 8. октобра, а којим су наметнуте додатне финансијске обавезе које не могу да поднесу и какве не познаје пракса у овој области у европским земљама и земљама окружења.

Komentari
Twitter
Anketa

Da li će BiH postojati za 25 godina?

Rezultati ankete
Blog