Svijet
Штутгарт: Протести против градње пруге
ШТУТГАРТ - Припадници полиције и данас су морали да у Штутгарту одгурају незадовољне демонстранте како би радницима омогућили да обарају стабла на почетку реализације жељезничког пројекта вриједног више милијарди евра.
Сукоби око пројекта постали су национални проблем. Противници пројекта странка Зелених указују на претјерану употребу полицијске силе због чега су захтјевали да се у парламенту покрене дискусија.
Радници треба да оборе 300 стабала у "Шлоспарку," недалеко од централне жељезничке станице у Штутгарту да би оформили градилиште за почетак пробијања тунела.
Грађевински радови дио су плана вриједног седам милијарди евра, чијом би реализацијом Штутгарт и околни регион требало да постану дио "европске магистрале" - континенталне мреже брзих пруга у дужини од 1 500 километара.
Грађанске организације наводе да је пројекат само бацање новца пореских обвезника.
Полиција је саопштила да је током ноћи у парку било између 1 500 и 3 000 демонстраната и да су покушавали да пређу безбједносне ограде. На припаднике полиције бацане су боце и кестење.
Лидери протеста инсистирају на томе да је њихова тактика ненасилна. Протести су планирани током цијелог дана и организатори предвиђају да ће се окупити 100 000 људи.
Њемачки канцелар Ангела Меркел је током прошле седмице неочекивано подржала реализацију пројекта и она инсистира на томе да се са градњом мора наставити.
Протести у Штутгарту трају већ неколико седмица али су први инциденти забиљежени јуче када су се активисти привезали ланцима за стабла и ограду парка, док су дјеца ушла у полицијски камион који је превозио безбједносне баријере.
Полиција је, како би растјерала масу употребила сузавац и водени топ.
У августу активисти нису успјели да спријече уништење једног од крила главне же љезничке станице.
Жељезничка компанија "Дојче бан", која је добила федералне и покрајинске грантове за покриће већине трошкова, предвидјела је да ће трошкови изградње тунела и нове линије ка оближњем граду Улму коштати седам милијарди евра.
Противници плана тврде да ће градња трајати много дуже него што се очекује, да ће планирани буџет бити премашен, те да пројекат неће значајно убрзати жељезнички саобраћај.
Активисти сматрају да је модернизација потребнија другим дијеловима њемачке жељезничке мреже.