Svijet
Берлусконијева кампања за поправљање имиџа
РИМ- Након уставног суда, предсједника републике, италијанског дневног листа „Република" као и опозиционих партија, на Берлусконијевом нишану коначно се нашла и страна штампа.
Откако је започела, према дефиницији италијанског премијера, „кампања анти-Берлускони", изазвана првенствено промовисањем вијести о скандалу са проституткама и контроверзним забавама у премијеровом пребивалишту у Риму, свјетска штампа је подробно пратила дешавања у Италији, преносећи, наводи Берлускони, само негативне вијести о влади.
Тако, само неколико дана након што је закон о Берлусконијевом имунитету проглашен неуставним, Италија и њен премијер поново су постали протагонисти свјетске медијске сцене. „Осјећа се антииталијански дух. Страна штампа, под утицајем одређених италијанских медија, преноси само апсурдне вијести, које шкоде Италији и оцрњују не само премијера већ и нашу демократију и државу, и штете и нашим производима. Страни новинари би, напротив, морали да имају слику Италије која је лијепа, јака и чиста, а не упрљана свим вјестима које преносе новине посљедњих недеља", изјавио је Берлускони.
Нови став према свјетској штампи представља и први битан корак ка стварању новог имиџа не само премијера већ и саме Италије, а и како би се зауставио „извоз увреда" који доприноси огромној штети италијанске демократије.
За бољи имиџ Италије постарала се министарка за туризам Микела Виторија Брамбила. Како и сама каже: „У посљедње вријеме извозимо само увреде. Нико не говори колико је ова држава успјела боље да поднесе економску кризу од других. Не говори се ни о обнови Л'Аквиле. Постоји антииталијанска политичка партија која дјелује против Италије са циљем да дискредитује премијера. Није прихватљиво да се ово чини у име интереса појединаца или политичке партије имајући у виду катастрофалне посљедице за туризам и за марке ''made in Italy''.
Министарка туризма је зато ангажовала групу младих људи који ће се бавити сузбијањем интернационалног оцрњивања којем је Италија посљедњих мјесеци потчињена.
Млади новинари и експерти за комуникацију, не старији од тридесет година, имаће дупли задатак: као прво, вршиће константно праћење свих свјетских медија: дневних новина, недељника и телевизије, од Јапана па све до Перуа. Други задатак мисије је, како и сама министарка каже, „бомбардовати исте те редакције истинитим и позитивним вијестима. Испричаћемо конкретне чињенице, а најбитније од свега је показати великодушну, истинску и смјелу Италију; земљу предузећа, умјетности, културних манифестација и наших производа".
Мисија за обнављање Берлусконијевог, и како кажу, првенствено угледа Италије, почеће већ крајем мјесеца. „Немамо времена за губљење. До сада смо имали среће. Док је Свјетска туристичка организација предвиђала смањење броја странаца у Европи за шест одсто, у првих осам мјесеци 2009. у Италији смо изгубили само два одсто странаца. Али уколико се настави са политиком оцрњивања покренутом од стране одређене љевице, која је чак купила странице свјетских новина како би напала премијера, алудирајући тобоже на опасност од сузбијања демократије, на крају ћемо платити рачун", додаје министарка.
На учешће у својој новој кампањи Берлускони је позвао и италијанске индустријалце. Тако је на конференцији са италијанским предузетницима апеловао: „Ви мислите о благостању и стварању богатства у држави, а о демократији и слободи ћу се ја сам побринути."
Једна од чланица италијанске опозиционе Демократске партије, Ђована Меландри, поводом нове Берлусконијеве кампање, изјавила је: „Није му довољно што контролише већину италијанских медија, сада би хтјео да влада и страном штампом."
Контрола медија, на којој се, према мишљењу многих, заснива Берлусконијева моћ, наишла је на евидентну и за сада непремостиву препреку: страну штампу. Остаје нам само да видимо да ли ће нова кампања „грађанина Берлусконија", како га управо многи страни новинари називају, представити у суштини камуфлирани вид цензуре или пак заиста неопходну мјеру за преношење истинитих вијести о Италији.