Sport

Формула 1: Скандал за скандалом

Џенсон Батон и Рубенс Барикело направили су од овогодишњег шампионата Формуле 1 трку за титулу унутар породице дебитантског тима Брон ГП, али умјесто да се при помињању најбржег циркуса на свијету величају возачка умијећа двојице водећих у генералном пласману, у први план су поново избиле мутне работе, скандали, прљави бизнис, лоши односи између тимова, челника и возача и свеприсутан рат за моћ у најскупљем спорту данашњице.


Пише: Владислав Братић

Мало ко говори о Батону и Барикелу, већина уста испира око преговора у завршној фази између Брон ГП и Мерцедеса, а самим тим и шпекулацијама око раскидања сарадње њемачког произвођача мотора са Меклареном, иако је овај тим са 12 шампионских и осам конструкторских титула по успјесима одмах иза Ферарија. Деценију и по су британски тим Формуле 1 и њемачки ауто-гигант ишли руку под руку, али су у Мерцедесу одлучили да прошире посао на друге тимове (ове сезоне снабдијевају Брон ГП и Форс Индију са агрегатима), али и да се полако дистанцирају од Мекларена.

Разлог није само успијех Брон ГП-а, који ће вјероватно, чим се стабилизује ситуација у Ферарију и Мекларену, али и цијелом Ф1 спорту, гледати у леђа великима, него због чињенице да је британски тим последњих годину-двије учесник великих скандала.

Прво афера о шпијунажи, па лажна свједочења, па компромитовање шампиона Луиса Хамилтона, који је лагао чланове судијског одбора такмичења поводом инцидента са Јарном Трулијем током трке у Аустралији... На све то надовезао се сукоб око власништва акција, јер Мерцедес са 40 одсто дионица Мекларена нема извшну власт и не учествује у одлучивању око ангажовања возача, а са друге стране, британски тим је без знања партнера продао 30 одсто акција инвеститорима из Бахреина.

Тихи рат дугогодишњих сарадника настављен је и ван Формуле 1, јер Мекларен планира да користећи искуства из такмичења направи суператомобил који би био конкурент Мерцедесовим возилима

Тихи рат дугогодишњих сарадника настављен је и ван Формуле 1, јер Мекларен планира да користећи искуства из такмичења направи суператомобил који би био конкурент Мерцедесовим возилима. Мерцедес-Бенц ће наредних дана преузети већински дио Брон ГП екипе, отприлике око 25 одсто, и обезбиједиће тиму средства за наредне четири године, а то ће, нема сумње, да се одрази на сарадњу са Меклареном на коју су се Нијемци обавезали до 2011.

Рено је признао да је намјестио прошлогодишњу трку за Велику награду Сингапура, а поред директора тима Флавија Бријата Бријатореа, оставку је поднио и технички директор Пет Симондс. Саслушање челника Реноа заказано је за 21. септембар и према првим реакцијама мало је вјероватно да би све могло да се заврши оставкама челних људи француског тима. Флавио Бријаторе је изјавио да је оставку на мјесто директора Реноа поднио да би спасао екипу од избацивања из шампионата.

Скандал је изашао на видјело када је прошле недеље бивши возач Реноа Бразилац Нелсон Пике јуниор оптужио челнике француског тима да су намјестили прошлогодишњу трку за ВН Сингапура. Пике тврди да су му челници екипе наредили да у кривини број 17 излети са стазе у удари у заштитну ограду, како би трка била успорена изласком безбједносног аутомобила. Он је то урадио, а на крају је тријумфовао његов клупски колега Фернандо Алонсо, који је захваљујући успоравању трке анулирао заостатак за водећима и касније их претекао.

Предсхједник ФИА Макс Мозли је послије те изјаве понудио Пикеу имунитет уколико каже пуну истину, а иста ствар је понуђена и Симондсу. Мозли, који ће у октобру добити насљедника на челу ФИА, у овом случају је видио идеалну прилику да уништи дугогодишњег непријатеља Бријатореа.

Рено је у међувремену оптужио Пикеа и његовог оца, троструког првака свијета Нелсона Пикеа, за лажне оптужбе и покушај уцјене и најавио тужбу против бразилског возача који је у августу добио отказ, пошто у овој сезони није освојио ниједан бод.

Уколико Рено избјегне избацивање из Ф1 шефови француског тима ће за Бријатореовог насљедника поставити Дејвида Ричардса. То би значило да би газда Продрајва, тима који већ двије-три године покушава да уђе у Ф1, коначно остварио свој сан

Уколико Рено избјегне избацивање из Ф1 шефови француског тима ће за Бријатореовог насљедника поставити Дејвида Ричардса. То би значило да би газда Продрајва, тима који већ двије-три године покушава да уђе у Ф1, коначно остварио свој сан, а уједно и заузео мјесто главног финансијера Реноа, умјесто компаније ИНГ, која више неће спонзорисати тим.

Ферари је са Сантандером потписао петогодишњи уговор, а спонзорска сарадња не би била чудна да шпанска банка није пословни партнер великог ривала Мекларена. Истина, Шпанци су продужили уговор са британском екипом коју ће спонзорисати још само догодине. Сарадња Сантандера и Мекарена направљена је 2007. кад је за британски тим возио Фернандо Алондо, па се претпоставља да је опет у питању банкарска игра. Наиме, све гласније су шпекулације да ће возач Реноа на крају сезоне потписати уговор са Фераријем.

Челник Ферарија Стефано Доменикали на представљању новог спонзора одбио је да каже да ли ће Алонсо да замијени Кимија Раиконена, али није рекао ни да ће Финац и Фелипе Маса следеће сезоне управљати црвеним болидима. Доменикали је такође рекао да не постоји сукоб интереса и да није чудно што ривали Ферари и Мекларен имају истог спонзора, јер се то у прошлости једном већ десило кад је Марлборо дебело плаћао најљућим такмацима да брендирају своје болиде.

Једна добра ствар ипак се десила у Ф1. Наиме, екипа Лотус се након 15 година паузе враћа у такмичење и биће 13. екипа у шампионату. Сједиште тима биће у Норфолку, а заједнички власници су малезијска влада и конзорцијум малезијских бизнисмена

Једна добра ствар ипак се десила у Ф1. Наиме, екипа Лотус се након 15 година паузе враћа у такмичење и биће 13. екипа у шампионату. Сједиште тима биће у Норфолку, а заједнички власници су малезијска влада и конзорцијум малезијских бизнисмена. Директор екипе је власник авио-компаније Ер Азија Тони Фернандес, а за техничког директора постављен је Мајк Гаскојн, који је тај посао до сада са успјехом обављао у Форс Индији, Тојоти, Реноу и Џордану.

Екипу Лотус ће моторима снабдијевати компанија Косворт. Лотус се такмичио у Ф1 од 1958. до 1994. године. Та екипа освојила је седам титула у конкуренцији конструктора и побиједила на 79 трка захваљујући Мики Хакинену, Сени, Меселу...

За разлику од Лотуса, у великим проблемима нашао се БМW Заубер чија је пријава за такмичење наредне сезоне одбијена. Тај тим добиће зелено свјетло само у случају да неки од тимова одустане, али је саопштено и да ФИА преговара око проширења шампионата на 14 тимова.

БМW је у ствари сам себе довео у проблеме кад је одјељење за Мотоспорт ове компаније објавило да напушта Ф1. Међутим, умјесто гашења, тим је продат Куадбак Инвестментс групи базираној у Швајцарској о којој се зна само да заступа интересе појединих богатих фамилија из Европе и са Блиског истока и да је купила енглески фудбалски клуб Нотс Каунти.

Komentari
Twitter
Anketa

Koji vam je spomenik Tvrtku Prvom Kotromaniću ljepši, u Banjaluci ili u Sarajevu?

Rezultati ankete
Blog