Republika Srpska
Путоказ за требињски аеродром: Јат у губитку 15 милиона евра
БЕОГРАД - Губитак Јат ервејза у првој половини ове године био је 14,85 милиона евра, изјавио је генерални директор српске државне авиокомпаније Срђан Радовановић.
Он је казао да су губици посљедица свјетске економске криза, мањег броја летова, слабљења динара и великих расхода.
„Један од кључних узрока економских тешкоћа компаније је то што је Јат као фирма организационо превазиђена. Старомодан систем тешко да може да се носи са тржишним условима пословања и постиже успех", оцијенио је генерални директор српска авиокомпаније.
Радовановић, који је за генералног директора Јата постављен почетком јула ове године, нагласио је да намјерава да унаприједи пословање компаније и да ће профит и здрава тржишна утакмица бити императив за развој компаније.
„Оно што је већ сада извесно је да ће на крају ове године пословни губитак бити много мањи него 2008. када је износио 20,15 милиона евра (укупни губитак 29 милиона евра) првенствено због повећане финансијске дисциплине", казао је генерални директора Јат ервејза.
Навео је да је пословни губитак Јат ервејза за првих шест мјесеци 2009. године износио 11,97 милиона евра.
Радовановић је рекао да Јат ервејз тренутно запошљава 1.500 људи, а да је оптималан број око 800.
Тај проблем не може да се ријеши нагло, казао је Радовановић и подсјетио да је у оквиру програма за рјешавање вишка запослених компанију током априла и маја напустило око 250 радника.
Радовановић је казао и да ће о поновном покушају приватизације Јат ервејза одлучити Владе Србије, као власник.
„Оно што ће менаџемент Јата урадити када власник капитала донесе одлуку о продаји то је да припреми све да би та продаја могла да буде успешна", казао је генерални директор Јат ервејза.
Радовановић је подсјетио да је у Јату у току четврта фаза пословног преокрета, која би требало да траје до 2013. године, у којој је најзахтјевнији дио обнова флоте.
Програм пословног преократа у Јат ервејзу започет је у октобру прошле године, након неуспјелог тендера за приватизацију компаније, а према ранијим најавама пословодства, требало би да омогући уштеде од око 11 милиона евра годишње.
Радовановић је казао да за Јат ервејз не би било економски исплативо када би на снази остао уговор из 1998. о набавци авиона са Ербасом (Аирбус) вриједан око 580 милиона долара.
„Одговарало би нам да за плаћени аванс добијемо авионе АТР, компаније која је капиталом повезана са Ербасом, односно корпорацијом ЕАДС", навео је он.
Јатов уговор са Ербасом односи се на набавку осам летјелица, за које је српска компанија уплатила аванс од 23,5 милиона долара.
У преговорима са Ербасом, додао је Радовановић, држава Србија требало би да има главну ријеч, пошто је својевремено и направила тај уговор.