Društvo

Хоћемо да будемо у вијестима!!!

Доста нам је Пруда, Високог представника, чувене тројке која преговара ни око чега, и осталих дневнополитичких догађаја, који немају директне везе са стварним проблемима обичних људи. Крајње је вријеме да се у главним вијестима разговара о стварним проблемима младих.


Саопштење са овим почетком и насловом, на адресу свих медија је послало удружење "Перпетуум мобиле - Центар за развој младих и заједнице" Бања Лука, које даје свој допринос смањењу насиља међу младима, са нагласком на оно засносвано на роду и полу.

Фронтал.РС им је испунио жељу, остављајући и наслов који ни приближно не осликава тему, али говори много о фокусу наших медија на објективну стварност.

Понеко долази до чула јавности без икаквих проблема, а вијести које су далеко потребније публици, често заврше на маргини странице, или у уредничким "ресловима".

Некад је много боље као ударну вијест ставити рад оваквог удружења, које покушавају суспрегнути вршњачко насиље, кроз ангажман младића у радионицама и кампањама "Буди мушко"; него се исцрпљивати дневнополитичким таламбасањима, које неће донијети добра ни онима који га производе. Макар вијест, а поготово узалудни НВО пројекти странаца, ни по којем критеријуму не заслуживали насловну.

55% испитаних младића ударило или истукло другог младића, а чак њих 67% мисли да би се осјећали посрамљеним уколико се не укључе у тучу својих вршњака

 

Из удружења кажу, да је један од реалних проблема и насилно понашање младића у средњим школама. Истраживање "Постојање родно заснованог насиља и здравих стилова живота међу младићима на Балкану" спроведено у двије бањолучке школе, показало је да је 55% испитаних младића ударило или истукло другог младића, а чак њих 67% мисли да би се осјећали посрамљеним уколико се не укључе у тучу својих вршњака.

Њихова кампања "Буди мушко" усмјерена је примарно на младиће средњошколског узраста с "циљем промовисања вриједности ненасилног понашања, родне равноправности и развијања свести о важности одговорног сексуалног понашања".

Кампања се базира на промјени схватања маскулинитета на Балкану. Осмислили су је млади момци из Бање Луке, Сарајева, Београда, Подгорице, Загреба и Прокупља, са основном поруком која изазива баш оно што се намјерава мијењати: „Буди мушко".

У дворишту Електротехничке школе "Никола Тесла", данас су oрганизовали журку, која је имала за циљ да промовише здрав начин забаве (без алкохола, цигарета, насиља); на којој је присуствовао Енис Бешлагић, који је уједно и амбасадор oрганизације Спасите дјецу (Save the children).

Кампања се проводи у Бањој Луци, Сарајеву, Београду, Прокупљу и Загребу, а подржавају је познате личности из јавног живота ФБиХ, Србије и Хрватске. До сада су се, поред Бешлагића, у промотивну кампању укључили и глумци Зоран Цвијановић и Милан Калинић, те хипхопер Едо Маајка.

Ево, придружили смо се и ми, са мало прецизнијим слоганом: Доста нам је шупље!

Komentari
Twitter
Anketa

Koliko ste vi lično zadovoljni 2024. godinom?

Rezultati ankete
Blog