Kultura
Banjalučki umjetnici u akciji za svoje sugrađane
Nesvakidašnji umjetničko-humanitarni događaj naziva „Umjetnost koja nikome ne treba“ uskoro će biti održan u Banjaluci. Brojni domaći umjetnici će 5. jula, u Domu omladine, na prodaju ponuditi kolekciju neobičnih radova, a sa ciljem prikupljanja sredstava za korisnike javne kuhinje udruženja Mozaik prijateljstva.
Pod motom „Umjetnost koja nikome ne treba za ljude kojima treba skoro sve“, na aukciji otvorenoj za javnost naći će se umjetnički predmeti koji su izgubili svoju inicijalnu svrhu. Novu će dobiti upravo ovom akcijom, kojoj se već priključilo više od 20 gradskih umjetnika i kolektiva.
„Kao autor romana čiji je jedan tiraž odštampan na pogrešnom papiru, shvatio sam da većina nas koji smo napravili neko art djelo i dalje čuva poneki feleričan primjerak ili umjetninu koja je poslužila svrsi, a sada samo sakuplja prašinu“, navodi Nenad Bosnić, organizator aukcije, „te se odatle rodila ideja da napravimo ‘proljećno čišćenje’ korisno svima. Sam događaj će biti vrlo zabavno iskustvo, kupci će sa sobom ponijeti jedinstvene radove, a zajedno ćemo prikupiti sredstva za sugrađane kojima je potrebna podrška, posebno u ovim vremenima.“
Pred posjetiocima aukcije naći će se raznovrsni predmeti – od grafika akademskih slikara koje se nisu pojavile u javnosti zbog manjih nesavršenosti, preko romana sa štamparskim greškama i nikada objavljenih fotografija, pa do perfektno očuvanih eksponata sa zatvorenih izložbi. Nikola Pejaković Kolja, Nataša Konjević, Tea Jagodić, Aleksandar Čavić, Andra Kiddo, Janja Bijelić, Mile Mićić, izdavačka kuća Imprimatur, festival Demofest… samo su neki od umjetnika i kolektiva koji su se već odazvali, a poziv za učešće je i dalje otvoren.
„Svi umjetnici, organizacije i institucije koji imaju neko djelo čija priroda odgovara ideji i duhu aukcije dobrodošli su da se jave putem Facebook ili Instagram stranice, da nam se pridruže i daju doprinos za svoje sugrađane“, dodaje Bosnić, „a isti poziv upućujemo i gradskim kompanijama, da uzmu učešće tako što će njihovi predstavnici prisustvovati aukciji, akvizirati neki eksponat za poslovne prostorije ili za originalan poklon partnerima, a njihova investicija će biti društveno odgovorna i usmjerena onima kojima je najpotrebnija.“
Frontal