Društvo

Koronavirus: Kako se mijenja reklamna industrija

Prvo pravilo oglašavanja je da se na vašim reklamama mora primijetiti da imaju bilo kakvog efekta.

U Velikoj Britaniji se može primijetili da postoji jako puno reklama koje podržavaju Nacionalnu zdravstvenu službu (NHS), kao i zdravstvene radnike na bilbordima i autobuskim stajalištima, piše Bi-Bi-Si.

Kako objašnjava Anja Lambreht, profesorica marketinga u Londonskoj poslovnoj školi, to je jedan od znakova da se reklamna industrija bori.

"Najočiglednije je vani s bilbordima - niko se ne vozi pored njih, tako da se nijedna komercijalna firma ne oglašava", kaže ona. "Zato svi imaju reklame za NHS."

Na TV-u sve veći broj ljudi gleda striming servise poput Netfliksa i Amazon Prajma, koji nemaju nikakve reklame. U međuvremenu, na tradicionalnim komercijalnim TV kanalima postoji puno reklamnih pauza s vrlo malo oglasa.

U Velikoj Britaniji prihodi od oglašavanja ITV-a u aprilu su smanjeni za 42%, dok su u Foksu u SAD-u prihodi prepolovljeni. Slična je slika i na ostalim tržištima, jer postoji puno proizvoda koji se trenutno ne prodaju. Pa zašto ih onda reklamirati?

Uzmimo automobilsku industriju - prodaja u Velikoj Britaniji u aprilu je pala za 97%, što je najniži nivo od 1946. godine. U istom mjesecu u SAD-u opala je za gotovo 50%.

Stoga se može činiti očiglednim da je oglašavanje na automobilima gubitak novca. Ali automobili se i dalje oglašavaju - iako u manjoj mjeri - na TV-u, društvenim medijima, pa čak i na nekim bilbordima.

Kompanije koje imaju brendove koji postoje već decenijama i koji vrijede milijarde, ne dozvoljavaju da "umru" u recesiji.

"Brendovi podsjećaju ljude da postoje", kaže Endrju Stefen, profesor marketinga na poslovnoj školi Said sa Univerziteta Oksford.

Tako će neke kompanije uvijek održavati reklamu, bez obzira koliko loše stvari bile, kako objašnjava prof. Lambreht. "Tokom recesije 2008. godine, Proktor&Gembl i druge slične kompanije održavale su svoje oglašavanje konstantnim. Kompanije pokušavaju ostati u glavi potrošača, čak i ako potrošnja propadne."

U tom pogledu, neke kompanije ovu pandemiju tretiraju kao ekonomski šok kao i druge kroz koje su prolazile u prošlosti. Ali svaki slučaj je drugačiji. Za početak, oglašivači moraju doraditi gdje će potrošiti svoj novac.

Dugo vremena je prošlo kako se odmakelo od tradicionalnih prodajnih mjesta poput televizije, radija i novina, jer je reklamna industrija shvatila da više ne doseže ciljanu publiku. Novac je, umjesto toga, potrošen tamo gdje publika a posebno mlada publika odlazi - na internet, a posebno na društvene mreže.

Ali izolacija tokom pandemije je značila da smo ostajali kući i gledali više televiziju nego inače, pa na koji bi način onda industrija trebala "skočiti"? Mateo Monteki, stručnjak za marketing u poslovnoj školi "King's", čini se prilično siguran.

"Korištenje digitalnih i društvenih medija za prikupljanje informacija, posebno mlađoj generaciji, već je bio trend prije pandemije", kaže on.

Što znači da rukovodioci oglašavanja sada razmišljaju gdje potrošiti svoj ograničeni budžet putem interneta - što i nije lako kad eksplozivni rast aplikacija poput TikTok-a znači da postoji sve više mjesta za trošenje novca koji imaju.

Loša strana je što su neke industrije koje su vrlo zavisne o prihodima od oglašavanja u problemu. Prihodi novina, na primjer, dramatično padaju.

Ne samo da je prodaja pala, prodaja štampe Fajnenšl Tajmsa pala je za 39% u aprilu, ali i prihod od oglašavanja takođe. Osim toga, mnoge firme ne žele svoje oglase postavljati pored priča o pandemiji - prilično je teško kad je to glavna tema.


Monteki vjeruje da je lokalna štampa u posebno lošoj situaciji. "Lokalni listovi zaista će patiti i možda neće preživjeti", kaže on.

Konačno, šta sa reklamnim firmama?

Šta je sa svim onim kreativni tipovi koji obično pišu zanimljive slogane, snimaju najnovije mejkap tutorijale supermodela i prodaju multinacionalnim industrijama ogromne marketinške kampanje koje će stići u svaki kutak svijeta. Sada su se, kao i gotovo svaka druga industrija, morali dramatično smanjiti, raditi od kuće, zaposliti osoblje i staviti svoje planove na čekanje. Trenutno je prilično teško snimati oglase, čak i ako postoji neko ko je voljan potrošiti novac na nove.

I to se neće završiti preko noći, usred smo jednog od najvećih ekonomskih šokova koji se mogu zamisliti. Iako kompanije žele zadržati svoje marke u žiži javnosti, budžet za marketing i oglašavanje biće veoma pogođen u godinama koje dolaze.

Ova pandemija i brojna ograničenja imaće dramatične efekte na sve aspekte marketinga i oglašavanja, od onih koji zavise o njenoj potrošnji, poput novina i TV kanala, do kompanija koje same objavljuju reklame.

 

Frontal/D.S.

 

Twitter
Anketa

Da li će novi američki predsjednik Donald Tramp učiniti svijet boljim mjestom za život?

Rezultati ankete
Blog