SARS-CoV-2
Kina se bori protiv koronavirusa digitalnim QR kodom. Evo kako to funkcioniše.
Zamislite da vaša svakodnevna rutina u potpunosti zavisi od aplikacije za pametni telefon. Napuštanje svog doma, ulazak u metro, odlazak do posla, ulazak u kafiće, restorane i tržne centre - svaki potez, diktiran bojom prikazanom na vašem ekranu. Zeleno: slobodno možete nastaviti. Žuta ili crvena: zabranjen vam je ulazak.
To je stvarnost stotinama miliona ljudi u Kini od sredine krize izazvane koronavirusom - a to bi moglo i da se nastavi u budućnosti, piše Si-En-En.
Oslanjajući se na mobilnu tehnologiju i velike podatke, kineska vlada je koristila sistem "zdravstvenog koda" temeljen na boji za kontrolu kretanja ljudi i suzbijanje širenja koronavirusa. Automatski generisani kodovi za brzi odgovor, uobičajeno skraćeni od QR kodova, dodjeljuju se građanima kao pokazatelj njihovog zdravstvenog stanja.
U mnogim gradovima građani bez aplikacije ne mogu napustiti stambena naselja ili ući u većinu javnih mjesta.
Nakon kineske vlade, i druge vlade su se okrenule sličnoj tehnologiji u borbi protiv virusa. Singapur je prošlog mjeseca pokrenuo aplikaciju za praćenje putem pametnih telefona koje će omogućiti vlastima da identifikuju ljude koji su u kontaktu s pacijentima zaraženim virusom Covid-19. Japanska vlada razmatra usvajanje slične aplikacije. Moskva je takođe uvela sistem QR koda za praćenje kretanja.
"Tehnologija sada igra kritično pravilo u obuzdavanju pandemije," rekao je Xian-Sheng Hua, stručnjak za zdravstvenu inspekciju kineskog giganta za e-trgovinu "Alibaba".
Kako to funkcioniše?
Kineska vlada je angažovala pomoć dva internetska giganta u zemlji - Alibaba (BABA) i Tencent (TCEHY) - da "ugoste" sisteme zdravstvenih kodova na njihovim popularnim aplikacijama za pametne telefone.
Alibabina aplikacija za plaćanje mobilnim telefonima "Alipay" i Tencentova poruka za slanje poruka "Wechat" su u Kini sveprisutne, a koriste je stotine miliona ljudi.
Hangdžou, obalni grad u istočnoj provinciji Džeđang u kojem je sjedište Alibabe, jedan je od prvih gradova koji su koristili zdravstvene kodekse da bi odlučili koji građani trebaju ući u karantin. Sistem je pokrenuo 11. februara "Alipay".
Da bi stekli zdravstveni kod, građani moraju na stranici za prijavu upisati svoje lične podatke, uključujući svoje ime, matični broj ili broj pasoša i telefonski broj. Zatim se od njih traži da prijave svoju istoriju putovanja i jesu li došli u kontakt s bilo kojim potvrđenim ili sumnjivim pacijentima Covid-19 u posljednjih 14 dana. Takođe moraju potvrditi i da li imaju bilo kakve simptome: temperatura, umor, suvi kašalj, začepljen nos, bolovi u grlu ili proljev.
Nakon što vlasti provjere informacije, svakom korisniku se dodjeljuje QR kod u crvenoj, žutoj ili zelenoj boji.
Korisnici sa crvenim kodom moraju ići u državni karantin ili samoizolaciju u trajanju od 14 dana, korisnici sa žutim kodom biće u karantinu sedam dana, dok će se korisnici sa zelenim kodom slobodno kretati gradom.
Zdravstveni kodovi mogu poslužiti i kao pratilac kretanja ljudi na javnim prostorima, jer stanovnici skeniraju svoje QR kodove dok ulaze na javna mjesta. Jednom kada se dijagnostikuje potvrđen slučaj, vlasti su u mogućnosti da brzo pronađu gdje se pacijent nalazio i identifikuje ljude koji su bili u kontaktu s tom osobom.
Ovaj sistem su razvile i radile vladine agencije, a Alipay je pružio samo platformu i tehničku pomoć.
U međuvremenu, Tencent je takođe razvio sličan zdravstveni sistem QR kodova na Wechatu, prvi put predstavljen početkom februara u južnom gradu Šenzen, gdje je sjedište Tencent.
Frontal/D.S.