Svijet
Kampanja ''Spremite se za Bregzit'' koštala 46 miliona funti ali je imala malo efekta
Kampanja je koštala 46 miliona funti, ali javnost je ostala nedovoljno informisana, kažu revizori, prenosi Gardijan.
Vlada Borisa Džonsona potrošila je 46 miliona funti na kampanju "Spremite se za Bregzit" u oktobru, ali pokazala je malo dokaza da je javnost učinila bolje pripremljenom, utvrdio je nadzorni organ.
Nacionalna kancelarija za reviziju saopštila je da su ministri izabrali da provedu kampanju u vrijednu 100 miliona funti - najskuplju od četiri opcije – kako bi sva britanska preduzeća i pojedince uputila na to kako treba da se pripreme za izlazak iz EU. Kampanja je pokrenuta kako se približavao 31. oktobar, krajnji rok za izlazak iz EU.
Ali dokazi pokazuju da se procenat građana Velike Britanije koji su prijavili da su tražili informacije, nije značajno mijenjao, rekli su revizori.
Revizori kažu da se broj ljudi koji traže informacije o Bregzitu nije značajno promijenio u krajnjem rezultatu, kretajući se od 32% i 37% tokom kampanje, do 34% kada je kampanja prestala, potrošivši nešto manje od polovine izdvojenog novca.
Kampanja je zaustavljena tri dana prije nego što je Velika Britanija trebala da napusti blok, nakon što je EU odobrila još jedno produženje.
Izvještaj povećava zabrinutost zbog povećanja vladine potrošnje do 31. oktobra, roka koji je postavio premijer o napuštanju EU sa ili bez dogovora.
Izvještaj dolazi u vrijeme kada Vlada priprema novu kampanju ‘’Spremni za trgovinu’’ 1. februara, dan nakon što bi Velika Britanija trebala zvanično napustiti EU.
Revizori su zaključili da biznis plan kampanje nije pokazao povećani uticaj u odnosu na utrošena sredstva, a u poređenju sa alternativamakoje su zahtijevale manje izdatke. Revizori su rekli da "nije jasno" da je to ljude "značajno bolje pripremilo".
Iz službe zadužene za pripreme oko Bregzita, izjavili su da je trebalo pokrenuti kampanju uoči oktobarskog roka ili rizikovati "značajne i nepotrebne poremećaje".
Odeljenje procenjuje da je kampanja dosegla 99,8% stanovništva, pri čemu je svaki stanovnik imao priliku da vidi dijapazon bilborda, štampe, televizije i onlajn reklama, 55 puta.
Kampanja je ohrabrila ljude i preduzeća da posjete glavnu vladinu web stranicu kako bi dobili odgovore na pitanja i savjete o pripremi za izlazak Velike Britanije iz bloka.
Među onima koji su posebno ciljani bili su britanski državljani koji su namjeravali da putuju u Evropu u danima i nedeljama posle Bregzita, kao i preduzeća koja su izvozila u EU.
Geret Dejvis, izvršni direktor NAO-a, rekao je: ‘’U kratkom roku, Kabinet je uspješno povezao više vladinih odeljenja kako bi efikasno radili zajedno i pokrenuli ovu složenu kampanju velikom brzinom.’’
Međutim, nije jasno da je kampanja rezultovala znatno boljom pripremljenosti javnosti.
Velika Britanija će napustiti EU u petak, 31. januara.
Frontal/D.M.