BiH
Preduzetnica iz SAD-a otvara kompaniju u BiH
Biljana Lovrinović, uspješna preduzetnica koja živi i radi u Ohaju, SAD otvara kompaniju u BiH.
Biljana je direktorica Equus Group Brand and Marketing Consultancy kompanije koja se uspješno bavi brendingom, marketingom, razvojem web i mobilnih aplikacija i drugih IT rješenja.
Rođena je u Travniku, ali je zbog rata morala napustiti rodni Travnik i sada već 18 godina živi i radi u SAD-u.
Nakon što je uvidjela da značajan broj mladih napušta BiH zbog nedostatka posla, odlučila je pokrenuti kompaniju baš u BiH, a ne proširiti tim u SAD-u zbog većeg broja pristiglih projekata, kako bi zaposlila mlade ljude.
"Nikad nisam znala u kojem obliku će ta pomoć biti sve do prošle godine kad sam imala spoznaju da najbolji način to može biti kroz posao. Vidjela sam da mnogi mladi žele napustiti zemlju i napuštaju je. To se posebno osjeti u manjim gradovima kao što je Travnik gdje se baš osjeti praznina. Živeći u Americi naučila sam da su upravo mala mjesta i mali biznisi krvotok ekonomije, tako da sam i sama odlučila da upravo svoje poslovanje pokrenem u Travniku", ističe ona.
Vjeruje da u BiH ima mnogo talentovanih, obrazovanih i vrijednih ljudi koji mogu doprinijeti razvoju BiH ako im se da prilika.
"Bosnu i Hercegovinu zaista smatram svojom domovinom. Ovo je zemlja u kojoj je puno toga moguće napraviti. Ljudi su jako kreativni, intuitivni i snalažljivi. To sam i ja ponijela iz nje kad sam izbjegla i to mi je puno pomoglo u životu. Uvijek, i s ponosom, kažem da sam iz Bosne i Hercegovine, baš zbog karaktera kojeg sam izgradila kao dijete ovog podneblja. U Americi sam navikla da dok pošteno radiš svoj posao i platiš porez, sve drugo je moguće, a vrlo je povoljna klima za poduzetništvo. Tako da se nadam da će i Bosna i Hercegovina ići istim smjerom. Ima nas jako puno Bosanaca i Hercegovaca koji žele promovirati Bosnu i Hercegovinu kao zemlju u koju vrijedi uložiti, koju vrijedi posjetiti i u njoj živjeti. Nažalost, imamo svi predrasude, jer ne dobivamo baš najsvjetliju sliku i zbog toga je većina obeshrabrena da posluje u Bosni i Hercegovini, ali ako budemo imali dobre primjere i ako sama država omogući nesmetano poslovanje onima koji to iskreno žele, ima nas koji možemo vrlo lako biti poslovni ambasadori za Bosnu i Hercegovinu i njen ekonomski razvoj", naglašava Biljana.
Kompanija u BiH biti produžena ruka Equus Group iz SAD-a, time uposliti 4 osobe za početak, a zatim i više, nakon što kompanija u BiH usvoji ekspertizu stručnjaka iz SAD-a i preuzme projekte.
"Cilj kompanije je donositi posao u BiH, jer je fokus na američko tržište, a ne biti konkurencija kompanijama koje posluju u BiH. Osim toga, cilj nam je da podstaknemo i druge poduzetnice i poduzetnike iz dijaspore da pokrenu kompanije u BiH ili da prenesu know-how i time pomognu BiH društvo i ekonomiju. Nadamo se da ćemo ovim primjerom utjecati na druge i doprinijeti promjenama u BiH", priča nam ona.
Shodno tome, trenutno je najviše fokusirana na izgradnju tima u Bosni i Hercegovini, jer će oni biti zaduženi za proizvodnju većine IT proizvoda, dok se u Americi usmjerila na razvijanje poslovnih veza i partnerstava.
Na pitanje koliko prati razvoj IT industrije u BiH i regiji, kaže da je kroz prošlu godinu puno više pratila, nego prije, jer je počela istraživati tržište radi otvaranja firme. Upoznavajući ljude iz IT industrije shvatila je da u BiH zaista ima puno potencijala.
"Jasno mi je da za veće projekte trebaju jači klijenti i tek se onda može bolje ocijeniti koje su mogućnosti. Amerika je veliko tržište i tu se puno više novaca investira u IT. Sistemi su puno sofisticiraniji upravo zbog toga. Ono što mi se svidjelo do sada u mojoj suradnji s mladim developerima u BiH je to da prihvaćaju izazov. Čak su puno intuitivniji i samostalniji nego što sam to očekivala. Još nisam, barem u ovo kratko vrijeme, imala dojam da je nešto nemoguće ili da je teško. Suradnja s mojim članovima tima je zaista iskrena i svjesni smo svi da ako problem naiđe da se može riješiti, samo treba komunicirati, jer onda postoji i mogućnost da uključim kolege iz Amerike da se pokuša riješiti problem. Ovo je i ključna stvar, jer cilj je da angažiram nekoliko kolega iz industrije, iz Amerike, da mi se priključe i sa mnom zajedno treniraju mlade developere i dizajnere u BiH", priča nam naša sagovornica.
Inače, Biljana je upoznata i sa USAID-ovim projektom koji okuplja preduzetnike iz bh. dijaspore širom svijeta, a za koji je čula zahvaljujući bosanskohercegovačkom konzulatu u Čikagu. Iako je njena namjera da otvori firmu u BiH nezavisno o USAID-ovom programu, odlučila mu se priključiti i do sada je, kaže, imala odlično iskustvo.
"Diaspora Invest se pokazao vrlo poduzetnom, energetičnom organizacijom u okupljanju ulagača i posebno u komunikaciji s njima. Još nisam nikakav projekt oficijelno s njima počela, ali se nadam da u skoroj budućnosti hoću", navodi ona.
Što se tiče stručnog i poslovnog dijela, bila bi kaže neizmjerno sretna kad bi drugi kroz saradnju sa njom naučili tehnike komunikacije kroz dizajn, neke nove procese u biznisu, i time nadograđivali svoju karijeru.
Izvor: akta.ba