Vijesti

Prevoznici predložili najnižu cijenu karte, danas konačna odluka

Najniža cijena karte na koju pristaju banjalučki prevoznici jeste 1,40 KM i ukoliko je predstavnici grada ne prihvate, i ako budu insistirali na cijeni od 1,30 KM ili nižoj, prevoznici će tražiti subvencije od Gradske uprave.

U pregovaračkoj sagi koja traje već danima predstavnici grada ne uspijevaju da se usaglase s preduzećima koja obavljaju usluge gradskog i prigradskog prevoza oko cijene karte koja treba da pojeftini jer je cijena nafte na tržištu uveliko pala.

Ovaj nesporazum bio bi izbjegnut, smatraju sagovornici Pressa, da u ugovoru prevoznika i grada nije izbačena klauzula pomoću koje je automatski određivana cijena karte – svojevrsna formula koja je postojala u prijašnjem ugovoru, a koja obuhvatajući sve parametre izračunava realnu cijenu karte.

Sporni ugovor

Sporni ugovor koji je potpisan 2014, uprkos brojnim pokušajima, nismo uspjeli da dobijemo iz Gradske uprave. Pojedini građani smatraju da su predstavnici grada zajedno s prevoznicima namjerno odugovlačili s odlukom o formiranju nove cijene do 25. januara, jer prodaja karata počinje od 25. u mjesecu za naredni mjesec. Po ovome će prevoznici, najvjerovatnije, voziti i u februaru po starim cijenama, a do marta, kako tvrde neki, možda dođe i do rasta cijene goriva, pa i ovo pojeftinjenje padne u vodu.

Predsjednik Izvršnog odbora Udruženja prevoznika RS Goran Starčević kaže za Press da prevoznici imaju svu dokumentaciju i zakon na svojoj strani, te da je njihov finalni prijedlog cijena karte od 1,40 KM i da ispod toga ne mogu ići.

Inače, ugovor koji je grad potpisao 2014. s prevoznicima važi do 2020, promjene su moguće, a i raskid ugovora koji je najavljivao i Zoran Novaković, načelnik Odjeljenja za komunalne i stambene poslove i poslove saobraćaja, nakon što su prevoznici odbili prijedlog grada i cijenu od 1,30 KM.

– Ugovor je bio sastavni dio dokumentacije prilikom prijavljivanja prevoznika na konkurs grada. On se zasniva na Zakonu o komunalnoj djelatnosti i tu piše da nama neko treba da nadoknadi razliku ako se ide ispod ekonomske cijene, ako nama nije ta cijena isplativa – kaže Starčević i pita se kako je to grad došao do cijene od 1,30 KM.

“Formula” za cijenu

A analizu koja „izračunava” tu ekonomsku cijenu radio je malo grad, malo prevoznici, pa se nisu ni tu našli na istom iznosu. Odjeljenje za privredu je, kaže Pressu Dragovan Petrović iz Pokreta potrošača RS, uradilo analizu uzimajući u obzir sve parametre, pa i cijenu nafte na tržištu.

Starčević se, s druge strane, pita kako su oni uopšte došli do iznosa od 1,30 KM i smatra da nije uzeto u obzir sve ono što utiče na formiranje cijene. On tvrdi da ne zna zašto je došlo do izbacivanja te „formule” za izračunavanje cijene iz ugovora i dodaje da je 2012. postojao prijedlog da u budžetu bude izdvojeno od 2,5 do tri miliona KM za subvencije za gradski i prigradski prevoz.

Pokret potrošača RS je gradu dostavio prijedlog da u aktuelni ugovor bude dodata pomenuta klauzula.

– Tada ne bi bilo potrebe za pregovaranjem i peripetijama. Ako recimo cijena goriva skoči ili se spusti od 10 do 15 odsto, jednostavno, pomoću postojeće formule bila bi urađena analiza da se vidi ima li, uključujući i ostale parametre, mjesta za korekciju. To i nije trebalo izbacivati iz ugovora – zaključuje Petrović.

U Gradskoj upravi su  potvrdili da su dobili prijedlog prevoznika, da ga razmatraju i da će, najvjerovatnije, danas objaviti da li će prihvatiti cijenu karte od 1,40 KM.

Izvor: pressrs
Komentari
Twitter
Anketa

Gdje bio trebao biti izgrađen nacionalni stadion u Bosni i Hercegovini?

Rezultati ankete
Blog