Vijesti
Biti dobar više nije dovoljno: Koje odlike čine vrhunskog community managera?
Ovo je 2015. godina. Svaki tech bloger i marketingaš (ali i PR-ovac) zna kako izgleda posao community menadžera. Štoviše, svi znamo i kako bi posao trebao obavljati jedan dobar community menadžer. Na tu temu ste pročitali milione članaka.
Dobar community menadžer trebao bi znati da njegov posao (ili bolje rečeno, zajednica) nikada ne spava. On je tu za nju od 0 do 24, sedam dana u nedjelji. Dobar community menadžer treba biti pismen i kreativan u osmišljavanju strategije i njenoj krajnjoj egzekuciji. Isto tako, on zna kreirati oglase i isporučiti rezultate koje klijenti traže u lijepo zapakovanu .PDF ili Excel tablicu. No mene ne zanima taj community menadžer iako je i on poprilično rijedak, čak i u gore spomenutoj 2015. godini.
Ono što mene zanima je nešto što me kopka već duže vrijeme. Zanimaju me odlike ne dobrog, već vrhunskog community menadžera, onog kakvom bi svaki šef bez imalo zadrške volio podariti ‘ključeve’ svojih javnih profila i stranica.
U potrazi za vrhunskim community menadžerom
Kakve su odlike vrhunskog community menadžera? Što danas kolege iz zajednice smatraju vrhunskim, odličnim community menadžerom?
Ako pitate internet, manje-više sve se svodi na nekoliko crtica. On mora biti kreativan i dobar komunikator, strastven oko svog posla i uvijek spreman pomoći zajednici za koju je zadužen. Pa čak i u gluvo doba noći. Da, to jeste dobar community menadžer i mnoge firme ili agencije dale bi zlato za takvog čovjeka, ali iskreno, danas to po meni više nije dovoljno.
Društvene mreže s nama su više od 10 godina, a industrija se razvila toliko da danas imamo i smjernice, dobre i loše prakse o tome kako posao community menadžera zapravo treba izgledati.
Da mene pitate, vrhunski voditelj profila na društvenim mrežama trebao bi biti:
1. regrutovan iz zajednice s kojom (i za koju) radi
2. strpljiv i smiren u apsolutno svakoj situaciji
3. stalno učiti i biti informisan o novim trendovima i svijetu koji ga okružuje…
Malo ću elaborirati svoje mišljenje.
Savršeni community menadžer trebao bi biti regrutovan iz zajednice za koju radi
Kada bi meni netko dao mogućnost da odaberem novog CM-a koji će voditi npr. Facebook stranicu Hrvatske Cyber Lige budite uvjereni da ga ne bi išao tražiti na Posao.hr ili LinkedIn.
Stranica HCL.hr okuplja publiku koja je strastvena oko toga što lajkuje. Siguran sam da Facebook stranicu koja se bavi videoigrama neće lajkovati, komentarisati ili dijeliti osoba koja igre ne igra (ili je ne zanimaju).
Upravo zbog te činjenice community menadžer te stranice mora biti dio te zajednice dugi niz godina. On je mora upoznati, ‘prodisati’ zajedno s njom, pratiti svaku promjenu koja se unutar nje (i industriji) događa. Možda je baš to razlog što HCL.hr ima objave koje točno pogađaju ‘u srž problema’ te svaka vrlo dobro rezonuje među ekipom.
Izvor: inpublic.hr