Region
"Falkon" vraćen zbog kafe prosute na kontrolnu tablu
Direktorat civilnog vazduhoplovstva Srbije saopštio je sinoć, povodom incidenta sa avionom "falkon 50", da je u izvještaju pilota i kopilota navedeno da je do slučajnog aktiviranja prekidača "emergency slot extension" došlo pošto je kafa prosuta po komandnoj tabli. Kopilot privremeno suspendovan.
Prema izvještaju koji je sinoć objavljen, kopilot Bojan Zorić je naručenu kafu nehotice prosuo na instrument-tablu, poslije čega je počeo da je briše salvetom i tom prilikom je slučajno aktivirao prekidač "emergency slot extension".
Avion je tada počeo da gubi visinu, ali je brzo uspostavljena kontrola nad letjelicom, navode pilot i kopilot u izvještaju.
Kopilot Zorić je privremeno suspendovan, saopštio je Direktorat civilnog vazduhoplovstva.
Dokumenta na osnovu kojih se radi izvještaj o događaju u avionu "falkon 50" javnosti je dostavilo Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture saopštivši da to čini zbog velikog interesovanja javnosti.
Prethodno je tokom dana savjetnica predsjednika Srbije Stanislava Pak optužila ministarku građevinarstva Zoranu Mihajlović za medijske napade na Tomislava Nikolića, uključujući i "curenje" informacija o prolivenoj kafi.
U izvještaju Direkcije za bezbjednost i nadzor Direktorata civilnog vazduhoplovstva Srbije, između ostalog, navodi se:
"Dana 17. 4. 2015. godine avion 'falkon 50' registarske oznake YU-BNA, vratio se sa leta ka Rimu nakon neplaniranog (slučajnog) aktiviranja 'emergency slot extension' prekidača, kada se pri poniranju ugasio i motor broj 3, koji je ponovo upaljen poslije par minuta.
Poslije normalnog sletanja na polazni aerodrom izvršena je inspekcija DCV (inspektor Zlatko Talić) sa zapisnikom.
U toku popodneva su izvršeni svi pregledi aviona po zahtjevanoj proceduri MM i proba motora.
Dana 18. 4. 2015. godine planiran je i probni let aviona po preporuci DCV i dogovoru sa Avio-službom Vlade RS, ali isti nije obavljen zbog nemogućnosti starta motora 3.
Tada je konstatovano po 'troubleshoting procedure' problem u gorivnom sistemu motora (gorivna pumpa je imala neodgovarajući pritisak)." Kompletan dokument možete pročitati ovdje.
Ovdje možete pogle i sljedeća dokumenta:
Zapisnik Direktorata civilnog vazduhoplovstva
Rješenje o privremenoj suspenziji kopilota
U toku današnjeg dana izvještaj Direktorata civilnog vazduhoplovstva će biti kompletan, a tim povodom Direktorat će održati vanrednu konferenciju za novinare, navedeno je u saopštenju Ministarstva.
Predsjednik Srbije Tomislav Nikolić je 17. aprila avionom "falkon 50" registarske oznake YU-BNA putovao u Vatikan, ali nakon tog incidenta avion se vratio za Beograd.
Izvor: RTS