Republika Srpska
Ponuda za auto-put stigla u dvije limene kutije pod katancem
Konzorcijum predvođen francuskim „Buigom“ i austrijskim „Štrabagom“ gradi koridor 5c. Dionica Doboj - Vukosavlje kroz Srpsku duga 46,6 kilometara, vrijednost projekta 350 miliona evra
Izvor:Večernje novosti
Konzorcijum „RS Autoput Invest“, sačinjen od nekoliko firmi, predvođenih francuskim „Buigom“ i austrijskim „Štrabagom“, dostavio je „Autoputevima RS“ takozvanu Detaljnu ponudu, koja sadrži i finansijsku ponudu za realizaciju projekta izgradnje auto-puta Doboj - Vukosavlje, na trasi koridora 5c kroz Republiku Srpsku.
Direktor „Autoputeva RS“ Dušan Topić rekao je za „Novosti“ da je predračunska vrijednost izgradnje dionice auto-puta Doboj-Vukosavlje oko 350 miliona evra.
Radi se o dionici dugoj 46,6 kilometara, a koju Republika Srpska namjerava da gradi kroz model javno-privatnog partnerstva. Na javni poziv za izgradnju auto-puta Doboj - Vukosavlje, na evropskom koridoru 5c, objavljenom 1. avgusta 2012. godine, do predviđenog roka, tačnije do 21. decembra 2012. godine, pristigle su ukupno dvije ponude zainteresovanih ponuđača, udruženih u dva konzorcijuma. Prvi konzorcijum činili su korejski „Samsung“ i francuski „Ežis“, a drugi preduzeća okupljena oko francuskog „Buiga“ i austrijskog „Štrabaga“ - rekao je Topić.
On je podsjetio da su ova dva konzorcijuma od početka, još od kraja 2012. godine bili „u igri“ za izgradnju ove dionice autoputa, učestvujući na tenderu na kome se prijavilo ukupno pet firmi, te da se poslije višemjesečnih, detaljnih pregovora o tehničkim aspektima ponuda, kao najozbiljniji ponuđač izdvojio konzorcijum „Buiga“ i „Štrabaga“, odnosno „RS Autoput Invest“, koji je u petak i zvanično dostavio Detaljnu ponudu, čiji je sastavni dio i finansijska ponuda za realizaciju ovog projekta.
Sada je na potezu Vlada Republike Srpske, koja treba da formira komisiju, koja treba da pregleda i detaljno analizira ovu ponudu, poslije čega će biti poznati slijedeći koraci u realizaciji ovog projekta.
Od ranije je poznato da je Evropska banka za obnovu i razvoj izrazila spremnost da sa 350 miliona evra kreditira budućeg privatnog partnera zainteresovanog za izgradnju dionice ovog auto-puta.
Ukoliko bi Republika Srpska prihvatila ovu ponudu, bio bi to prvi slučaj javno-privatnog partnerstva u oblasti izgradnje infrastrukture u BiH.
Koliko je ovaj model zanimljiv, dokazuje i sastanak resornih ministara saobraćaja BiH, RS i Federacije BiH u Sarajevu , koji su sredinom marta ove godine razmatrali načine ubrzane izgradnje putne mreže upravo kroz javno-privatno partnerstvo i koncesije.
Tom prilikom ministar transporta i komunikacija BiH Damir Hadžić rekao je da će ovo ministarstvo učiniti sve da se obezbijedi završetak izgradnje koridora 5c do kraja 2020. godine.
Koliko je „detaljna“ ponuda pristigla iz konzorcijuma „Štrabag“ i „Buig“ govori i podatak da je dokumentacija pristigla u „Autoputeve RS“ u dvije limene kutije koje su pod katancem, i koje će tek otvoriti komisija koju će formirati Vlada RS.