Zanimljivosti

Imperija na putnim torbama - Luj Viton

VAŠINGTON - Vetrovitog letnjeg dana 1835. godine, jedan trinaestogodišnjak sa istoka Francuske peške se zaputio u blještavi Pariz.

izvor: Tanjug

Poslije skoro 500 kilometara puta, noćenja kad pronađe odgovarajuće sklonište i obavljanja najgorih poslova da bi zaradio koju paru, dvije godine kasnije konačno je stigao u Pariz.

Mlad i vredan, odmah se zaposlio kod jednog zanatlije koji je pravio kutije, a kasnije - kao devetnaestogodišnjak - otvorio i sopstvenu zanatsku radnju u kojoj je počeo ručnu izradu kovčega, kakvi su u ta vremena bili glavni prtljag svjetskih putnika.

Njegovo ime bilo je Luj Viton, a vijek i po kasnije, kompanija koju je osnovao jedan je od najprepoznatljivijih luksuznih brendova na svijetu i, po Forbsu, vrijedi skoro 30 milijardi dolara!

"Luj Viton" (Louis Vuitton) dio je konzorcijuma LVHM, a direktor tog konzorcijuma i najbogatiji Francuz Bernar Arno (Bernard Arnault), za Si-En-En (CNN) kaže da je avanturistički duh oduvijek "vodio" kompaniju.

"Istorija "Luja Vitona" vezana je za putovanja. Isprva smo pravili prtljag za istraživače, a tokom 20. vijeka naši proizvodi su se postepeno mijenjali, u skladu sa životnim stilom naših kupaca", priča Arno.

"Luj Viton" je jedan od prvih luksuznih zapadnih brendova koji se pojavio na tražištima Kine i Mongolije, a danas se okreću neistraženim tržištima Indonezije i Južne Amerike.

"Kada sam 1991. otišao u Kinu, na otvaranje prve "Luj Viton" prodavnice u toj zemlji, na ulicama ste mogli da vidite tek poneki automobil. Svuda samo bicikli! Uprkos toj činjenici, otvorili smo luksuzni butik i danas ih imamo više od 20, širom zemlje", kaže Arno.

Ono što opredjeljuje "Luj Viton" kao luksuzni brend jeste ručna izrada. Zaista, mnogi proizvodi i danas se ručno izrađuju u pogonima u Francuskoj, a radnici moraju da prođu obuku koja traje između 18 mjeseci i dvije godine.

Arno vjeruje da dugovječnost brenda na tržištu luksuzne robe "Luj Viton" duguje posebnoj pažnji koju posvećuje detaljima. Čuveni monogram LV, koji je zaštitni znak svakog proizvoda, predstavljen je 1896. 

Arno ističe da kompanija ne mora da ima logo da bi njen rad bio prepoznatljiv:
"Ono što je "Luj Vitona" proslavilo je kvalitet. Ne radimo marketing, samo pravimo proizvode koji su izuzetnog dizajna i izrade."

Godine 1997, kompanija je angažovala Marka Džejkobsa kao kreativnog direktora, čime je započelo dugotrajno i uspješno partnerstvo koje je trajalo do kraja 2013. Džejkobs je kreirao prvu kolekciju garderobe "Luja Vitona" i predstavio je na Nedjelji mode u Parizu. Od tada, brend je poznat i po teatralnim i kitnjastim modnim revijama.

"Veoma je važno da kad imate kreatora kakav je Mark Džejkobs - koji je genije - da mu date potpunu slobodu... Nedjelje mode su trenutak kad dizajneri mogu da pokažu svijetu svoje ideje", kaže o tome Arno.

LVMH takođe poseduje francuske mega-brendove "Kristijan Dior" (Christian Dior), "Živanši" (Givenchy) i "Dom Perinjon" (Dom Perignon), a direktor Arno - primjećuje CNN - putuje svijetom kao ambasador galskog stila.

Komentari
Twitter
Anketa

Koliko ste vi lično zadovoljni 2024. godinom?

Rezultati ankete
Blog