Kultura

Kampanja Zašto sam antifašista okupila muzičare sa Ex-Yu prostora

Antifašistička akcija BiH pokrenula je kampanju "Zašto sam antifašista", u kojoj učestvuju neki od najuticajnijih muzičara sa prostora bivše Jugoslavije.

Cilj je približiti "zabranjenu" ideju antifašizma mladim ljudima u regionu, koji su najpodložniji utjecajima i propagandi ekstremne desnice. Da su generacije mladih sa ovih prostora zatrovane mržnjom prema drugom i drugačijem najslikovitije pokazuju demonstracije netrpeljivosti na sportskim terenima, školama, ulici.

„Antifašizam je pitanje, to je ona bit čovjeka – ne želiš čovjeku koji je drukčiji od tebe smrt. To ako nemaš u sebi, na jako si niskom razvojnom nivou.“

 ​​Evo zašto je antifašista Rambo Amadeus: „Pa zato što uvijek sebe zamišljam kako me provlače kroz dimnjake. Nikad ne zamišljam sebe kako puštam gas.“„

"To je normalno, prirodno stanje ljudskog uma. Taksama i porezima mi plaćamo policiju da brani bogate ljude od nas – totalni paradoks! A to je nekako svima normalno. E, sada, to meni nije normalno. Najnormalnije mi je da budem antifašista“, kaže Srđan Jevđević poznatiji kao Đino Banana, frontmen grupe Kultur Shock:

Antifašista je i Darko Rundek: „Ja mislim da je svaki normalan čovjek po definiciji antifašista. Tako sam valjda i ja pomalo normalan. Pokušavam ga nositi i ohrabriti koliko ja to znam i mogu“, navodi Rundek.

Među muzičarima, svoje mjesto u kampanji antifašista našao je i bh. književnik Mišo Marić:

„Zbog toga što ne vidim drugu opciju. Antifašista sam zbog onih na Sutjesci, onih na Neretvi. To drugo je protiv moje pameti, protiv moga srca. Ovaj narod je zaboravio koliko smo mi platili od fašizma. Svaki put. I još plaćamo“, kaže Marić.

Predstavnik Antifašističke akcije BiH Robert Jandrić navodi razloge pokretanja kampanje:

„Kako fašizam dominira javnim prostorom danas u nekim oblicima, a antifašizam jednostavno ne nalazi svoje mjesto niti u obrazovnom planu i programu, niti je adekvatno zastupljen u medijima, mi smo pokušali da kontaktiramo neke poznate osobe koje su mladim ljudima bliske, u kojima mladi ljudi vide neke uzore, a također ljude koji se nikad nisu kompromitovali nacionalizmom – da oni vrlo kratko objasne mladima zašto su antifašisti, jer mi zaista smatramo da je antifašizam jedna velika vrijednost, a u našem društvu zapostavljena i smatramo da mu itekako ima mjesta u današnjoj Bosni i Hercegovini.“

Kampanja je oslonjena uglavnom na internet društvene mreže i stranice. Novinarka Rubina Čengić smatra kako je to pun pogodak, jer većina mladih najviše se i koristi upravo internetom. Međutim, istovremeno se pribojava reakcija:

„Na brojnim forumima su užasni komentari, za pojedine aktere kampanje 'šta on ima da govori', 'ko je on, šta će on'. Čini mi se da su nas ove poratne godine tako nekako ljudski smanjile da više uopšte nismo u stanju da se borimo protiv ovakvih pojava“, kaže Čengić.

Pored kampanje, organizovane grupe antifašista sa područja bivše Jugoslavije realizovale su zajednički projekat, pod nazivom "Zajednička borba". Riječ je o kompilaciji koja u formi CD-a sadrži 23 muzičke numere bendova i izvođača sa prostora nekadašnje Jugoslavije, koji se ističu svojim antifašističkim stavom.

Na naslovnici se nalazi fotografija Mate Parlova, najvećeg jugoslovenskog boksera, evropskog, svjetskog i olimpijskog prvaka u poluteškoj kategoriji, te njegove riječi:

“Kako ja mogu biti nacionalist ako sam svjetski prvak? Mnogi to ne razumiju. Nisu bili ni prvaci države, a često niti sami sebe nisu uspjeli pobijediti. Upoznao sam svijet, i ne mogu biti ništa doli kosmopolit.“

(Radio SE/Frontal)

Komentari
Twitter
Anketa

Da li će novi američki predsjednik Donald Tramp učiniti svijet boljim mjestom za život?

Rezultati ankete
Blog