Sport
Барселона први пут са комерцијалном рекламом на дресу
БАРСЕЛОНА - Фудбалски клуб Барселона први пут у историји имаће рекламу на дресовима, а шестогодишњи уговор о спонзорству потписан је са једном фондацијом из Катара.
У саопштењу клуба наводи се да ће годишњи приход по том основу износити 30 милиона ера, што је рекордни износ у свијету за рекламу на дресовима једне спортске екипе.
До јуна 2016. године катарска фондација ће Барселони платити укупно 165 милиона евра, 30 милиона за сваку од наредних пет сезона и 15 милиона за предстојећу полусезону.
Катарска фондација, коју је 1995. године основао емир од Катара шеик Хамад Бин Калифа Ал Тани, улаже новац у образовање, научна истраживања и друштвени развој.
У историји дугој 111 година Барселона никада није жељела да продаје дресове и по томе је била јединствена у свијету. Умјесто рекламирања великих мултинационалних компанија, каталонски клуб је на дресовима имао лого УНИЦЕФ-а, за шта је тој хуманитарној организацији Уједињених нација плаћао милион и по евра годишње.
Приликом склапања уговора са катарском фондацијом, челници Барслеоне су инсистирали да маркетиншки стручњаци на дресу уклопе оба лога, што је прихваћено.
Најуноснији уговор од продаје рекламног простора на дресовима до сада је имао Манчестер Јунајтед, који од осигуравајућег друштва АОН годишње добија 23,6 милиона евра.
Мадридски Реал зарађује 23 милиона од кладионице BWIN.