Republika Srpska
БиХ: За 10 година уложено 10 милиона евра у аеродроме
САРАЈЕВО - У БиХ у протеклој деценији уложено је 10 милиона евра у инфраструктуру аеродрома, шест милиона евра у изградњу капацитета институција, а остало је још милион евра у твининг пројекте везане за ваздушни саобраћај, рекао је данас у Сарајеву први секретар Делегавције Европске комисије у БиХ Јохан Хесе.
Он је објаснио да ти пројекти значе да Европска комисија финансира стручњаке, који долазе из земаља чланица ЕУ, и раде са институцијама у БиХ на усвајању осталих прописа и закона из Споразума о јединственом европском ваздушном простору, који је БиХ потписала 2006. године.
"БиХ је остварила велики напредак о овој области - у реконструкцији и ревитализацији инфраструктуре на аеродромима, у изграњи институционалних капацитета и оно што сада остаје је усвајање одређене регулативе везане за ову област, као што је безбједност путника", истакао је Хесе на радионици "Значај сектора ваздушног саобраћаја у економском и друштвеном развоју југоисточне Европе".
Према његовим ријечима, усвајање регулативе није нешто што би могло да изазове потешкоће, а Европска комисија сматра да су то рутинске ствари које треба да се одраде.
Хесе је нагласио да је превоз путника у ваздушном саобраћају питање приватног сектора у ЕУ и они су ти који треба да уложе како у авионе, тако и у неопходне просторе за одвијање ове врсте саобраћаја.
Хидајет Бишчевић, Генерални секретар Савјета за регионалну сарадњу /РЦЦ/, који је организовао радионицу, истакао је да се од 570 аеродрома, колико их има у цијелој Европи, више од 125 налази у региону југоисточне Европе.
"То је потенцијал који чини 25 одсто европског ваздушног саобраћаја, а ми имамо ситуацију да у посљедњих 20 година немамо ни довољан број аввионских летова унутар регије, немамо сарадњу међу аеродромима итд.", нагласио је Бишчевић.
Према његовим ријечима, геоекономски и географски положај БиХ у сваком случају носи огромне потенцијале у свим економским и другим категоријама, укључујући прије свега транспорт и она је у позицији да буде активни учесник у оваквим разговорима.
Он је рекао да је саобраћајна инфраструктура у БиХ у заостатку за Европом, због догађаја од 1992. до 1996. године, као и због 20 година које су протекле са скоро нимало улагања и инфраструктуру.
Говорећи могућностима БиХ да ове године преузме свој ваздушни простор, Бишчевић је истакао да ће то зависити од договора са сусједним земљама и од домаћих капацитета.
Намјера је ове радионице о теми "Значај сектора ваздушног саобрачаја у економском и друштвеном развоју југоисточне Европе" да се процјене садашњи и могући будући допринос ваздушног саобраћаја, као мреже повезаности инфраструктуре и његов потенцијал у унапређивању економског и друштвеног развоја сарадње у југоисточној Европи.
У данашњој радионици учествују представници министарстава саобраћаја и органа ваздухопловства, привредних комора и индустрије земаља чланица РЦЦ-а из југоисточне Европе.